گروهی از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از وضع نامناسب اقتصادی این کشور در دوره دونالد ترامپ به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، در مناظره انتخاباتی دموکرات‌های آمریکا که پنجشنبه شب برگزار شد، ۷ نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از وضع اقتصاد کشور در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به شدت انتقاد کردند. این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از وضع اقتصادی این کشور در دوران ریاست جمهوری‌اش تعریف کرده است.

جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما اعلام کرد با وجود رشد اقتصاد کشور، قشر متوسط همچنان رنج می‌برند. بایدن در ادامه گفت: قشر متوسط در حال مردن هستند. خانواده‌های کارگر به خاطر این وضع اقتصادی هیچ راهی برای پیشرفت ندارند. حدود ۴۰ درصد کشاورزان در ایالت‌های غرب میانه آمریکا سال گذشته میلادی نتوانسته اند قبوض خود را بپردازند.

برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت نیز در این خصوص گفت: دارایی سه نفر از ثروتمندترین افراد آمریکا در حال حاضر از نیمی از مردم آمریکا بیشتر است. همچنین حدود ۵۰۰ هزار نفر در حال حاضر در کشور بی خانمان هستند.

پیت بودجج، شهردار سات بند در ایندیانا اعلام کرد: در آمریکا فقط یک ایالت وجود ندارد. با حقوق متوسط فقط می‌توان یک آپارتمان کوچک اجاره کرد.

الیزابت وارن، سناتور دموکرات ماساچوست هم با اشاره به وضع بد اقتصادی اعلام کرد: قشر متوسط آمریکا در حال بلعیده شدن هستند. به خانواده‌های کارگر و قشر فقیر بی توجهی شده است.

اندرو ینگ، کارآفرین آمریکایی هم از وضع کنونی اقتصاد در آمریکا انتقاد کرد و گفت: چطور ممکن است که با وجود آمار بالای تولید ناخالص داخلی، نبود امنیت مالی و وام‌های دانشجویی در بالاترین سطح خود قرار بگیرند؟

ششمین مناظره انتخاباتی نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور ۷ نامزد دموکرات پنجشنبه شب برگزار شد.

آمار‌های مرکز تحقیقات پیو در ماه مارس نشان داد که ۶۳ درصد افراد بالغ بر این باورند اقتصاد آمریکا بیشتر به نفع ثروتمندان است. این در حالی است که فقط ۳۴ درصد اعلام کردند به نظر آن‌ها اقتصاد کشور برای همه مردم آمریکا عادلانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار