استاندار کرمانشاه با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی انجام شده برای راه‌آهن کرمانشاه، گفت: از این سرمایه‌گذاری خوب استفاده نکرده‌ایم.

راه‌آهن به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در قطعه ملایر تا کرمانشاه راه‌آهن غرب کشور حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده، افزود: متاسفانه از این سرمایه‌گذاری آنطور که باید استفاده نکرده‌ایم.

او گفت:  قرار نبود راه‌آهن صرفا مشکل حمل و نقل مسافر را حل کند، بلکه باید از این پتانسیل برای انتقال بار هم بهره ببریم .

استاندار کرمانشاه از سرعت پایین راه‌آهن برای جابجایی بار گلایه کرد و یادآور شد:گاهی سرعت حمل بار با کامیون چند برابر سرعت استفاده از قطار است که این امر برای فعالان اقتصادی که حتی یک ساعت هم برای آنها مهم است، پذیرفتنی نیست.

بازوند خواستار احداث خطوط آنتنی از راه‌آهن کرمانشاه تا نزدیکی واحدهای تولیدی شد و اضافه کرد: قطار بدون خط آنتنی کارایی برای واحدهای تولیدی ندارد و وزارت راه و شهرسازی باید این مشکل را حل کند.


او با بیان اینکه هم اکنون بخش خصوصی کرمانشاه آمادگی دارد تا حدودی در زمینه تکمیل زیرسازی خطوط آنتنی همکاری کند، تاکید کرد: البته اعتباری که بخش خصوصی برای این کار باید بگذارد ممکن است صرفه اقتصادی برای آنها نداشته باشد.


بازوند همچنین از پیگیری برای تامین اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومانی برای ادامه پروژه راه‌آهن تا اسلام آبادغرب هم خبر داد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.