برگزیدگان همایش ملی جستار‌های پژوهشی گام دوم انقلاب امروز معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در نخستین همایش ملی جستار‌های پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: قراردادن دین و دنیا کنار هم آغاز عصر جدید در تاریخ بشریت است ودین اسلام تنها دینی است که به جهت داشتن جامعیت و خاتمیت، به بشر نگاهی فرا مادی دارد.


آیت الله فاضل لنکرانی گفت: اسلام به بشر جایگاهی بالاتر از تمام ارزش‌های مادی و معنوی می‌دهد و این مردم سالاری دینی است.


او افزود: روح تمدن اسلامی برنامه جامع برای انسان پیش بینی کرده است و حتی مشخص می‌کند حقیقت دنیا و آخرت چیست و مشخص می‌کند چگونه از آن استفاده شود.


حجت الاسلام فاضل افزود: اگر به دنبال پاکسازی و تربیت در جامعه اسلامی هستیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم و نگاه جدید و مبتنی بر بینش و با تکیه بر قرآن داشته باشیم.


معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این همایش گفت: این قرن، قرن رقابت ایدئولوژی جهانی است و نگاه‌های قومی و قبیله ایی جایی ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین حصاری افزود: ابعاد جهانی مد نظر است و باید حرف برای کل جهان وبشریت داشته باشیم.


او گفت: واکاوی و تحلیل پژوهشگرانه جدی از بررسی ۴۰ساله گذشته که ما را در مسیر تمدن نوین اسلامی قرار داد از ضروریات است.


حجت الاسلام حصاری مهمترین بن مایه معرفتی انقلاب برای ایدئولوژی سازی را بحث مهدودیت دانست و گفت: باید در سه سطح راهبردی، عملیاتی وتاکتیکی کار کرد.


در این مراسم رییس دانشگاه تقریب مذاهب کشور نیز گفت: زندگی ما در عصری است که نسبی گرایی و شکاکیت در عرصه علوم انسانی حاکم است.


حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: دین و مکتب و اعتقادات ما امروزه از دو سوی متوجه هجمه همه جانبه است از سوی کج اندیشان تنگ نظری که درک نسبی خود را از دین مطرح می‌کنند و آن را به عنوان نظریه آموزه‌ای و حیاتی قلمداد می‌کنند.


او افزود:از سوی دیگر با دیدگاه‌هایی مواجه ایم که دین را مخالف هوای‌های نفسانی می‌بیند وتلاش می‌کند اعتقادات دینی از ذهن‌ها حذف شود.


حجت الاسلام مختاری گفت: در برابر این دو جریان که در مقابله با اسلام ناب است باید عالمان حقیقت بین و مجتهدان مجاهد همانطور که در حوزه‌ها می‌درخشند مبارزه با این تفکرات را بر دوش می‌گیرند.


هم چنین در این مراسم حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم نیز با اشاره به این که وارد مرحله دوم خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی شده ایم گفت: مقصد ما تمدن سازی است.


او افزود: برای این منظور باید عناصر اصلی تمدن ساز را بشناسیم و دین بهترین راه را برای این مسیر نشان می‌دهد.


مسئول حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: نخستین همایش ملی جستار‌های پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با ۶ موضوع برگزار شد.


حسینی واعظ گفت: اقتصاد و مبارزه با فساد - استقلال، آزادی، عزت ملی و روابط خارجی - فرهنگ و سبک زندگی - وحدت، رسانه و تقریب مذاهب - اخلاق، معنویت و ارزش‌های اسلامی و هم چنین علم وپژوهش و جوانگرایی و کارآمدی از محور‌های اصلی این همایش بود.


او افزود: از سراسر کشور به این همایش ۲۰۰ اثر علمی ارسال شد و که امروز از صاحبان ده اثر برتر قدردانی شد.


انتهای پیام / فا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.