رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت:هر کیلو دام زنده با قیمت ۴۲ هزار و شقه گوسفندی با نرخ ۹۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

گوشتعلی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ ۸۱ تا ۸۲ هزار تومان به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود معادل ۹۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود .
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت گوشت طی ۲ ماه اخیر ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در بازار کاهش داشته داشت افزود: این در حالی است که تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد.
 
ملکی درباره آینده بازار گوشت گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا بعید است که نوسان خاصی در ابتدای ماه همزمان با واریز حقوق کارمندان و کارگران اتفاق بیافتد.
 
او درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: بنا بر آخرین آمار میزان محدودی دام در حال قاچاق از مرز‌های کشور است که با استمرار نوسان نرخ دلار همانند گذشته انگیزه قاچاقچیان برای خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور افزایش می‌یابد که این امر بر نوسان قیمت در بازار بی تاثیر نخواهد بود.
 

 صادرات دام بر تلاطم قیمت گوشت در بازار دامن می‌زند

 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو دام زنده در شهرستان ۳۶ تا ۳۸ هزار تومان و تهران ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است که علت بالای قیمت دام در تهران مربوط به هزینه‌های جانبی همچون حمل و نقل برمی‌گردد.
 
ملکی در پایان در واکنش به اصرار برخی مسئولان مبنی بر صادرات دام به بازار‌های هدف گفت: با توجه به آنکه زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده از این رو صادرات دام تنها بر التهاب قیمت در بازار دامن می‌زند چرا که داشته‌های موجود تنها جواب گوی نیاز داخل است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خوی
۲۱:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کجاس جهش تولید همه دارن جمع میکنن شماهم برید از بیگانه ها واردات کنید تا کمر تولید کننده بشکنه یکم هم بفکر کشاورز ها باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
میخ به تابوت دامداران زدین اقای وزیر نابودشدیم
Canada
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
سرانه مصرف هر ایرانی یک کیلو است حالا اقایان مخ این یک کیلو به کجا می رسه ثبات داشته باشد با کدام درآمد می توان آن یک کیلو با ثبات خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
این اقا دامدارها را بدبخت کرده . این اقا عامل دلالها و قصاب ها است و یک سال هست که داد میزنه دام کمه .این آقا فقط عامل دلال ها است و فقط داد میزنه که دلال ها بتوانند دام های روی دست دامدار مونده را بصورت مفت بخرد. کی گفته دام زنده داخل تهران 42 هزار تومانه . گوساله زنده 25 هزار و گوسفند هم 35 تا 36 هزار است . این اقایان باید گوشت را به قیمت 2.1 برابر قیمت دام زنده به مصرف کننده بفروشند قبلا که داد می زد که دام زنده 36 است ولی قیمت گوشت را 85 هزار می گفت . حالا که صداش در اومده ، دارد نرخ را میگه باید 2.1 باشه . در صورتی که حالا هم داره هدفمند حرف میزنه یعنی قیمت دام زنده را بالا میگه تا بتواند قیمت 90 هزار را توجیه کند.
United States of America
گوسفند داران بدبخت
۰۸:۳۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
دمت گرم داداش حرف راست رو گفتی الان بره شهرستان 30000 تومانه پنجاه خریدم باید سی بفروشم غیر از هزینه ها کیلویی بیست تومن باید ضرر بدم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۲۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
تا دسته تو دامداران رفته بعد شما میگید صادر نکنیم
شما که نمیتونین بر بازار مدیریت کنین آخه منه دامدار چکار کنم که با۱۵هزار تومن صرر در هر کیلو باید مالم رو بفروشم
Iran (Islamic Republic of)
ست
۱۸:۱۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
واقعا جای افتخار داره همچین نوشتین به ثبات رسید انکار این قیمت الان مناسب حال فشر های کارگر و کارمنده که از دست رس اکثر طبقه زحمت کش خارج شده
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۰۰:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
میدونی چقدر هزینه دام زیاده واسه دامدارم الان فقط ضرره
آخرین اخبار