بختیاری گفت: اصلی‌ترین روش در ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و مشارکتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسن بختیاری نایب رئیس شورای شهر مقدس قم با اشاره به مشکل کمبود پارکینگ در شهر مقدس قم گفت: یکی از نیاز‌های اساسی شهر قم در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی با جانمایی مناسب است که متأسفانه مجموعه شهرداری و شورا در این زمینه عملکرد قابل دفاعی ندارند و ما در این زمینه به شهروندان بدهکار هستیم.

بختیاری با گلایه از هزینه کرد درآمد‌های حاصل از کسر و حذف پارکینگ در فعالیت‌های عمرانی و خدماتی دیگر در سطح شهر عنوان کرد: این موضوع سبب شده کماکان ایجاد پارکینگ مطالبه اصلی شهروندان باشد، البته مجموعه شورای اسلامی شهر قم احداث پارکینگ‌های طبقاتی را به شکل جدی‌تری از شهرداری پیگیری و مطالبه می‌کند که باید بخشی در قالب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بخشی به‌صورت تعریف پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری اجرا شود.

او با انتقاد از فرآیند حمایت از بخش خصوصی در ایجاد و تأمین پارکینگ در سطح شهر قم گفت: از دوره سوم شورا مصوباتی را جهت تشویق بخش خصوصی جهت ساخت پارکینگ داشتیم، ولی فرآیند‌های آن در شهرداری خوب تدوین نشده و شاهد ساخت پارکینگ آن‌چنانی در سطح شهر نبوده‌ایم، ولی در این دوره شورا و به‌ویژه در سال جاری این موضوع هدف‌گذاری شده است.

نایب رئیس شورای شهر قم افزود: در استفاده از بخش خصوصی جهت ساخت پارکینگ چندین تجربه بد داشتیم، اما این نباید موضوع سبب حذف بخش خصوصی در فرآیند ایجاد پارکینگ شود، چرا که اصلی‌ترین روش در ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و مشارکتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

بختیاری یادآورشد: سالیانه شهرداری مبلغی در حدود ۳۰ میلیارد از محل وصول عوارض و جریمه حذف و کسر پارکینگ درآمد کسب می‌کند و طبق مصوبات شورای اسلامی شهر ملزم به ساخت پارکینگ از محل این درآمد شده است، ولی متأسفانه این اتفاق زیاد موفق نبوده است و این نشان از نگاه درآمدی شهرداری به موضوع حذف پارکینگ بوده که باید این رویه اصلاح شود.

او ادامه داد: یکی از موانع پیش روی بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری ساخت پارکینگ، عدم صدور سند مالکیت ثبتی بوده که مجموعه مدیریت شهری پیگیر صدور سند جهت هر پارکینگ به‌صورت مجزا است تا بخش خصوصی تشویق شده و این کار توجیه داشته باشد.

نایب رئیس شورای شهر قم اضافه کرد: مصوبه‌ای را اخیراً کمیسیون ماده پنج داشته است که شورا شهر نیز به‌عنوان عضو این کمیسیون موافق آن بوده است که در این مصوبه هیچ ساختمانی در شهر بدون تأمین پارکینگ نباید ساخته شود، این تأمین پارکینگ می‌تواند در محل یا یک محدوده و شعاع قابل‌قبول باشد و عملاً با اجرای درست این مصوبه جریمه حذف پارکینگ از واحد‌های حذف شده و کمک شایانی به برطرف شدن مشکلات ترافیکی شهر می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.