مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۴۱۶ هکتار انواع محصولات سردرختی در استان اردبیل خبر داد.

محرم عدلی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت باغبانی استانی تامین میوه‌های سردرختی و بی نیازی این محصولات به واردات آن از کشور‌های خارج است.

او بیان کرد: قطعا تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان اردبیل یکی از اساسی‌ترین اهدافی است که این مدیریت دنبال می‌کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سطح باغات استان اردبیل ۳۸ هزار هکتار را شامل می‌شود که انواع محصولات سردرختی سیب، گلابی، به، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل و بسیاری دیگر از محصولات سردرختی را شامل می‌شود.

عدلی تصریح کرد: از این میزان سطح زیرکشت باغبات محصولی افزون بر ۴۱۶ هزار تن انواع محصولات سردرختی مرغوب تولید و روانه بازار مصرف شد. این درحالی است که در طی سال‌های گذشته علی رغم وجود شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ همه ساله بخش قابل ملاحظه‌ای از محصولات سردرختی آسیب می‌بینند.

او در ادامه سخنان خود افزود: استفاده از محیط‌های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه گلخانه‌ها در طی سال‌های گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برنامه ریزی شده است تا در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق شمالی استان راه اندازی و به بهره برداری برسد که قطعا تحول مهمی در تولید محصولات گلخانه‌ای و بکار گیری نیرو‌های جوان و تحصیل کرده و بیکار در منطقه و استان خواهد داشت.

عدلی افزود: در حدود ۴۰۰ هکتار از این مساحت گلخانه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده است که قطعا با توجه به ظرفیت‌هایی که بخش خصوصی در بهره وردی مطلوب و بهینه از منابع آبی و خاکی خواهند نمود که شاهد رشد و شکوفایی این بخش بیش از پیش خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار