فراهانی گفت: باید روحانیت و معنویت در نهاد تمام دانشجویان، باورها و عملکرد آن‌ها در حوزه پزشکی متبلور شود.

دانشجویان پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حیدری فراهانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش در ششمین همایش دانشجویی بررسی فرهنگ سلامت از منظر قرآن و حدیث که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد اظهار کرد: همه ادیان الهی معتقد هستند که در نهایت خداوند شفا دهنده بیماران است و پزشک و کادر درمانی وسیله خدمت به مردم محسوب می‌شوند. 

فراهانی ادامه داد: پزشکان بارها در طول دوران درمان و رسیدگی به بیماران این موضوع را تجربه کرده‌اند که گاهی یک تشخیص به ذهن می‌رسد که کلید درمان بیماران است و گاهی روند درمان به گونه‌ای پیش می‌رود که خارج از انتظار پزشکان و پرستاران مشکل بیمار شناسایی و بیماری درمان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش بیان کرد: ما بر روحانیت و معنویت در پزشکی تأکید داریم و توجه به این موضوع باید در وجود تمام دانشجویان پزشکی متبلور شود و در این راستا همایشی را برای دانشجویان برگزار کردیم تا با دیدگاه‌های قرآن و احادیث در حوزه سلامت آشنا شوند.

او گفت: باید توجه داشت که در حوزه طب ایرانی- اسلامی در صورتی که غفلت صورت گیرد ممکن است مسیر برای سودجویان باز شود و برخی از این حوزه به نفع خود استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش تأکید کرد: توجه به معنویت در درمان بیماران در پزشکی بسیار حائز اهمیت است چرا که علاوه بر مسائل جسمی باید به سلامت روان بیماران هم توجه کنیم.

فراهانی با اشاره به محورهای ششمین همایش دانشجویی بررسی فرهنگ سلامت از منظر قرآن و احادیث اظهار کرد: ما امسال به موضوعات راهکارهای تولید رونق تولید ملی از منظر مقام معظم رهبری، آسیب شناسی فرهنگ و سلامت به ویژه سبک زندگی سالم، اخلاق پزشکی از منظر قرآن و حدیث و ضوابط شرعی از منظر پزشکی در حوزه‌هایی مانند اهدای عضو، ناباروری و شبیه‌سازی انسان در این همایش مد نظر قرار دادیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.