دورهمی پارسیان ساکن هند با مسئولان ایرانی + فیلم

ایرانیان مقیم هند با مسئولان کشورمان در یک دورهمی شرکت کردند.

دورهمی پارسیان ساکن هند با مسئولان ایرانی + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، جمعی از ایرانیانی که اجدادشان بیش از هزار سال پیش به هند مهاجرت کرده بودند، دیشب دورهمی ایرانی با مسئولان ایرانی برگزار کردند.


در این مراسم که سفیر، رایزن فرهنگی و جمعی از کارکنان نهاد‌های ایرانی نیز حضور داشتند، با پخش نماهنگ دیدنی‌های ایران بر افزایش روابط تاکید شد.

علی چگنی سفیر ایران در هند پارسیان ایرانی ساکن در این کشور را نماد درستی، امانتداری و تلاش توصیف کرد و گفت: ایرانیانی که هزار سال پیش به هند سفر کردند سهم به سزایی در توسعه و پیشرفت این سرزمین داشته اند.

چگنی با بیان اینکه مهاجران ایرانی ساکن در هند با وجود رضایت از زندگی در این کشور خود را یک ایرانی می‌دانند و بر تمایل آنان برای درمان، تحصیل فرزندان و سرمایه گذاری در ایران تا کید کرد.

شرکت کنندگان در این مراسم با ابراز خوشحالی از این دورهمی، مردم ایران را دوست داشتنی، روحیه بخش و مودب خواندند و خواهان مسافرت به ایران به عنوان موطن اجداد خود شدند.

سفیر ایران در این مراسم همچنین اعلام کرد: به مهاجران ایرانی ساکن در هند روادید طولانی مدت داده می‌شود.

جمعیت ایرانیان ساکن هند حدود ۶۹ هزار نفر است و ۸۰ درصد آنها در شهر بمبئی و شهر‌های ایالت مهارشترا ساکن هستند.

با وجود آنکه زرتشتیان در بمبئی اقلیت کوچک هستند، اما از لحاظ اقتصادی اقلیت بسیار مهم در هند محسوب می‌شوند و بخش‌های مهمی از صنعت، اقتصاد و علم هند را به دست گرفته‌اند و علاوه بر این جزء پیشگامان نیز بوده اند.

نخستین کارخانه کشتی سازی، آهن و فولاد، نساجی، نخستین خلبان و نخستین دانشمند هسته‌ای همگی متعلق به پارسیان است.

آنان مجموعه شرکت‌های بزرگی در هند دارند که معروف‌ترین آنها تاتا است. این کمپانی را جمشید تاتا در سال ۱۸۶۸ پایه گذاری کرد و اکنون در هفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندسی، مواد، خدمات، انرژی، محصولات مصرفی و مواد شیمیایی فعالیت می‌کند. در هند علامت تاتا بر همه محصولات، از چای گرفته تا خودرو و ماهواره به چشم می‌خورد.


بیشتر بخوانید: علاقه مردم هند به خرید محصولات ایرانی + فیلم 


انتهای پیام/
 
برچسب ها: دانلود فیلم ، هند ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار