رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار از کشف ۳ قطعه پرنده حمایت شده زنگوله بال از متخلفان در بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام برزگر، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ۲ متخلف شکار و صید غیرمجاز را شناسایی و از متخلفان ۳ قطعه پرنده زنده گیری شده گونه حمایت شده زنگوله بال را کشف و ضبط کردند.

او افزود: این شکارچیان متخلف که با استفاده از اسلحه شکاری و همچنین تله گذاری اقدام به شکار و صید پرندگان حمایت شده زنگوله بال می‌نمودند طی اقدامی غافلگیرانه توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار دستگیر و ادوات جرم نامبردگان شامل یک قبضه سلاح شکاری پنج تیر، تعداد ۱۷ عدد فشنگ پر و تعداد ۱۵ عدد تله دست ساز ضبط گردیده و جهت طی مراحل قانونی، متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه گونه حمایت شده زنگوله بال با نام محلی مزمک همه ساله در این موقع از سال جهت زمستان گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه‌های منطقه مغان و بویژه شهرستان بیله سوار مهاجرت می‌کنند افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در رابطه با شکار و صید غیرمجاز این گونه حمایت شده با افراد خاطی برخورد قانونی و قضایی صورت خواهد پذیرفت.

شهرستان بیله سوار در قسمت شمالی استان اردبیل و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشور‌های همجوار نیز می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.