هفته پژوهش و فناوری در شهرستان چرداول با شعار پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید برگزار شد.

برگزاری هفته پژوهش و فناوری در شهرستان چرداول

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ بزرگداشت هفته پژوهش، با حضورفرماندار شهرستان، معاون پژوهش وفناوری مدیر کل، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، بخشدار شباب و کارکنان ودبیران فعال حوزه پژوهش در دبیرستان حضرت مریم (س) شهر شباب با نواختن زنگ پژوهش برگزار شد.

زینی وند معاون پژوهشی وفناوری مدیرکل آموزش وپرورش استان بااشاره به اهمیت بحث پژوهش درنظام تعلیم و تربیت در راستای سند تحول بنیادین گفت: تغییر نگرش نسبت به پژوهش در این نظام دارای اهمیت است.

زینی وند پژوهش را در چهار دسته پژوهش دانشجوی، پژوهش روش‌های برتر تدریس معلمان، پژوهش‌های دانش آموزی وطرح اقدام پژوهی عنوان کرد واعلام داشت که از این چهار دسته سه دسته در حوزه آموزش وپرورش می‌باشد.

او ادامه داد:پژوهش منجر به سود آوری و رونق تولید می شود اشاره کرد و بر دوری وپرهیز از تحقیق ها‌ی کپی پیس و الگو برداری از طرح‌های تکراری وصرفا تئوری تاکید کرد.

معاون پژوهشی وفناوری مدیرکل آموزش وپرورش ضمن تقدیر از معلمان و دانش آموزان برتر در زمینه تحقیق و پژوهش اهم برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش را در جهت گسترش تحقیق و پژوهش بیان کرد.

فتاحی فرماندار شهرستان چرداول در سخنانی پژوهش را مبنای علم وپیشرفت جامعه عنوان کرد وگفت:اگه وجود پژوهشگران در مناطق مختلف نبود سطح دانش وآگاهی به مراتب پایین‌تر بود، اما حضور پژوهشگران باعث شده روز به روز موفقیت‌های مختلفی در سطح بین المللی نصیب کشور ما شود.

در ادامه فتاحی فرماندار شهرستان چرداول نیز هفته پژوهش را فرصت و زمینه‌ای مناسب برای ایجاد تفکر پژوهش در میان فرهنگیان و به ویژه دانش آموزان عنوان و به برگزاری هرچه مطلوب‌تر برنامه‌های این هفته تاکید کرد.

دراین مراسم تعداد زیادی ازدانش آموزان شرکت کننده توانمندی‌های خود را در زمینه‌های هنری وغذا‌های محلی و صنایع دستی وسنتی و ساخت دست سازه‌ها به نمایش گذاشتند.

در پایان مراسم توسط مسئولین ضمن تقدیر واهدای لوح از معلمان ودانش آموزان فعال در حوزه پژوهش، از غرفه‌های نمایشگاه که شامل دست سازه‌های دانش آموزی، صنایع دستی و طرح‌های برگزیده طرح جابر بازدید بعمل آمد.

قابل ذکر می‌باشد پژوهش سرای دانش آموزی باقر العلوم شهرستان چرداول توانست مقام اول استان را در سال گذشته کسب نماید.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.