مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای خواستار آن شد که آمریکا محدودیت‌ها اعمال شده بر دیپلمات‌های کشور‌های عضو این سازمان را لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای خواستار آن شد که آمریکا محدودیت‌ها اعمال شده بر دیپلمات‌های کشور‌های عضو این سازمان را لغو کند.

این قطعنامه که از سوی قبرس تهیه شده است، خواستار رفع محدودیت دیپلمات‌های سازمان ملل از جمله محدودیت‌های اعمال شده علیه دیپلمات‌های ایرانی است. همچنین این قطعنامه صادر نشدن ویزا برای دیپلمات‌های روسیه را شدیدا محکوم کرد.

این قطعنامه با اکثریت آرا در مجمع عمومی به تصویب رسید. براساس قرارداد مقر که میان سازمان ملل و آمریکا به امضا رسیده است، واشنگتن موظف است به تمامی دیپلمات‌های این سازمان روادید ورود به خاک آمریکا دهد و تمامی امکانات و تسهیلات لازم را برای اجرای فعالیت‌های این سازمان تامین کند.

قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت از درجه اهمیتی کمتری برخوردارند، زیرا این قطعنامه‌ها الزام آور نیستند و بیشتر جنبه توصیه دارند. همچنین در مجمع عمومی سازمان ملل تمامی کشور‌های جهان یک رای دارند و هیچ کشوری از امتیاز حق وتو برخوردار نیست، این درحالی است که تنها ۱۵ کشور در شورای امنیت حق رای دارند و از این میان تنها پنج کشور چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و انگلیس کشور‌هایی هستند که از امتیاز حق وتو برخوردارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
مرسي دمش گرم
سازمان ملل عجيب شجاع شده
قبلنا رو حرف آمريكا عليه ما حرف نميزد
آخرین اخبار