نمایندگان مجلس با فوریت طرح اصلاح و الحاق موادی از قانون انتخابات که مربوط به شفاف شدن هزینه‌های انتخاباتی نمایندگان بود٬ مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نشست علنی امروز(سه‌شنبه) طرح دو فوریتی طرح الحاق و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را در دستور کار خود قرار دادند و با ۵۶ رای موافق٬ ۹۷ رای مخالف و ۳۰ رای ممتنع با دو فوریت آن مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس هم چنین با ۶۳ رای موافق٬ ۹۲ رای مخالف و ۲۰ رای ممتنع با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.

کریمی قدوسی به عنوان طراح طرح دو فوریتی٬ درباره ضرورت این طرح گفت: این طرح با انگیزه پاسخگویی شفاف و صریح و انقلابی به فرمایشات مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان این که رهبری در دیدار با نمایندگان از نزدیکی نامزدها به منابع قدرت و ثروت هشدار دادند٬ افزود: در طرح نظارتی که مجلس آن را به تصویب رساند٬ بندی درباره شفافیت رفتار و هزینه‌های تبلیغات نمایندگان در زمان انتخابات آمده است اما در قوانین جاری برای متعارف کردن هزینه های نامزدها٬ قانونی نداریم.

وی افزود: بنابراین ضرورت دارد که با تصویب فوریت این طرح٬ هزینه های انتخاباتی نامزدها متعارف و رفتار انتخاباتی نمایندگان در رقابت های انتخاباتی شفاف می شود.

محمدرضا خباز و حیدری‌دستنایی به عنوان مخالفین فوریت این طرح صحبت کردند و حمید رسایی و کریمی‌قدوسی و نقوی حسینی به عنوان موافقان فوریت این طرح صحبت کردند./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار