مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: بر اثر بارندگی اخیر، بیش از ۷۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به بارش بیش از ۱۳۰ میلیمتر باران در روز‌های ۲۵ و ۲۶ آذر ماه اظهار کرد: بر اثر بارندگی سیل آسا و رخداد سیل بیش از ۷۰ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

او افزود: محصولات باغی و زراعی با مبلغ خسارتی بیش از ۴۵ میلیارد ریال بیشترین میزان خسارت را متحمل شده است.

همتی تصریح کرد: تاسیسات زیر بنایی بخش کشاورزی این شهرستان مشتمل بر شبکه آبیاری‌های تحت فشار، شبکه انتقال آب، جاده بین مزارع به طول تقریبی ۳۰ کیلومتر و دو حلقه چاه آب در پی وقوع این سیل ۲۰ میلیارد ریال آسیب دیده اند.

این مقام مسئول اضافه کرد: کشاورزان و باغدارانی که دارای الکتروپمپ هستند در صورت ورود خسارت به ترانسیستور‌های خط انتقال برق ناشی از بارندگی سیل آسا با سامانه ۱۲۱ تماس گرفته تا از تسهیلات شرکت توزیع نیروی برق بهره‌مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: در پی ارزیابی‌های انجام شده از تلفات و خسارت‌های وارده به دام‌های سبک، سنگین، زنبور عسل و اماکن دامی بیش از هشت میلیارد ریال زیان در این بخش برآورد شده است.

او بیان کرد: برآورد‌های انجام شده در این مدیریت پس از تائید فرماندار شهرستان به ستاد بحران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور انجام اقدامات و پیگیری‌های لازم ارسال شد.

همتی با اشاره به اینکه سیاست کلان دولت به منظور جبران خسارت‌های گسترده صرفا معطوف به تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی است، گفت: همه بهره برداران بخش‌های مختلف کشاورزی نسبت به بیمه نمودن محصولات خود اقدام کنند.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار