اظهار بی‌اطلاعی مرکل از فشار پکن برای ورود هوآوی به نسل پنجم شبکه مخابراتی آلمان

صدراعظم آلمان گفت از هرگونه فشار از سوی پکن برای ورود شرکت هوآوی به برنامه توسعه نسل پنجم شبکه مخابراتی آلمان بی‌خبر است.

اظهار بی‌اطلاعی مرکل از فشار پکن برای ورود هوآوی به نسل پنجم شبکه مخابراتی آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز گفت او از هرگونه فشار از سوی چین برای به کارگیری فن‌آوری‌های شرکت هوآوی در شبکه ۵G آلمان بی‌خبر است.

به دنبال این بیانیه مرکل، دولت او موافقت کرد تا تصمیم خود در مورد قوانین امنیتی برای شبکه ۵G آلمان را تا سال آینده به تأخیر بیندازد تا در این مدت تلاش شود نظارت بر تأمین کنندگان تجهیزات مخابراتی کنترل شود.

پیشتر، صدراعظم آلمان گفته بود مخالف استثنا کردن شرکتی از مشارکت در شبکه مخابراتی ۵G این کشور است، اما در این مسئله امنیت را در اولویت اول قرار می‌دهد.

چند روز پیش، سفیر چین در آلمان به دولت برلین در خصوص اقدامات تلافی جویانه در صورت کنار گذاشتن هوآوی از بازار این کشور هشدار داده بود. سفیر چین اعلام کرد در صورتیکه آلمان تصمیماتی را اتخاذ کند که منجر به اخراج هوآوی از بازار آن شود، این تصمیم پیامد‌هایی را به دنبال خواهد داشت. بنا به گفته این دیپلمات چین در این صورت دولت پکن بیکار نخواهد نشست.

واشنگتن مدت‌هاست که با استناد به دلایل امنیتی به متحدان خود به ویژه آلمان برای خارج کردن هوآوی از برنامه توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم شبکه تلفن همراه خود فشار می‌آورد.

از این‌رو، برخی قانونگذاران آلمانی در پی هشدار آمریکا در خصوص این ادعا که شرکت هوآوی ممکن است برای پکن جاسوسی کند، خواهان آن شده بودند این شرکت چینی از قرارداد‌ها در خصوص نسل پنجم تلفن همراه محروم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار