به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محبی مشاور پژوهش و برنامهریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه بیست و دومین همایش معلم و پژوهنده آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : دانشآموختهگان غرب نه تنها جویای کار نیستنتد بلکه هر یک چند نفر را به سرکار میبرند.
او با بیان اینکه غرب با علم بر جهان مسلط شده است، گفت : کشورهای اروپایی مثل سوئیس با سرمایه گذاری روی علم و پژوهش به مرفهترین کشور جهان تبدیل شده اند.
محبی با بیان اینکه نوع نگاه ما به آموزش باید عوض شود، گفت: آموزش پرورش در ۲ سند مهم؛ تحول بنیادین و مدیریت برنامه ریزی درسی؛ یادگیری کارآفرینی، فناوری، یادگیری مهارت اجتماعی، مهارت زندگی و مهارت تفکر را در کنار سایر گرایشها مانند ریاضی و تجربی در دستور کار قرار داده است.
این مقام مسئول افزود: ما باید دانش آموزانی با تفکر پژوهشی، روحیه و جسارت پرسشگری پرورش دهیم.
او با بیان اینکه در توسعه اول توجه به آموزش نیروی انسانی مهم است، بعد سرمایه گفت: امروز نسلی داریم پرورش میدهیم که از پذیرش مسوولیت میترسند چطور میخواهیم وارد بازار کار شوند.
محبی با اشاره به اینکه امروزه نقش و تعریف معلم در تدریس عوض شده افزود: دانش آموزان امروز فقط از معلم یاد نمیگیرند بلکه متغیرها و یاددهنده جامعه مانند شبکههای آموزشی فضای مجازی و ... افزایش یافته و معلم بیشتر میتواند به عنوان نقش راهنما، انگیزه دهنده و تسهیل کننده یادگیری مطرح باشد.
مشاور پژوهش و برنامه ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: دیگر اجبار در یادگیری در دانش آموزان کارایی ندارد باید در یادگیری روی انگیزه و لذت یادگیری، لذت انتقاد و جستجو و پژوهش روی دانش آموزان کار کرد.
انتهای پیام/د