معاون عمرانی استاندار خوزستان اقدامات انجام شده برای تخلیه آب از مناطق اهواز را تشریح کرد.

فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان این نکته که ظرفیت فاضلاب در اهواز کم است و بارندگی سیل آسا بوده است، گفت: تجمع آب در برخی مناطق اهواز زیاد است و بنابراین مجبور شدیم با اقدامات موقتی آب را به سمت رودخانه هدایت کنیم.

او در خصوص اقدامات در این زمینه افزود: احداث یک کانال به طول ٣۰۰ متر و عرض ٢ متر برای روانه کردن آب به سمت رودخانه و کار گذاشتن پمپ‌های تخلیه که همچنان نیز در حال افزایش هستند از جمله کار‌های انجام شده هستند.

عبیات بیان کرد: در منطقه ٨ شهر اهواز، قلعه چنان، ایستگاه پیشوار، کیانشهر و شهرک اکباتان پمپ‌های تخلیه کارگذاری شده. اما در برخی مناطق مانند شهرک دانشگاه پمپ گذاری کافی نیست و باید منتظر زمان باشیم که جریان فاضلاب آمیخته به آب‌های سطحی پس از روانه کردن آب به سوی رودخانه راه شان باز شده و گرفتگی فاضلاب رفع گردد.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه منطقه شهرک دانشگاه پمپ دارد، گفت: اما ظرفیت شبکه فاضلاب به گونه‌ای است که نمی‌تواند آن حجم آب را در مدت زمان قابل قبول و کم تخلیه کند، بنابراین پمپاژ در آن ناحیه جواب گو نیست. هر چند راه‌هایی برای انتقال آب از مکانی که جریان آب کند است به مکانی دیگر که روان‌تر است وجود دارد، اما راه حل اصلی خالی کردن آب در خط القعر است تا باقی مناطق از آبگرفتگی نجات یابند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.