همایش ملی کوه سهند با موضوع حفاظت و توسعه پایدار در دانشگاه مراغه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،همایش ملی کوه سهند با موضوع حفاظت و توسعه پایدار در دانشگاه مراغه برگزار شد.

 شکری فرماندار شهرستان ویژه مراغه در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: چرای بیش از حد دام و اجرا نشدن طرح تعادل دام و مرتع بیشترین خسارت را به طبیعت سهند وارد کرده است.

 شکری افزود: تبدیل مراتع به باغ و زمین‌های زراعی در روستا‌های حاشیه این کوه ازدیگر عوامل تخریب مراتع است.

او افزود: در کنار دیگر مشکلات، استفاده نادرست گردشگران از این طبیعت زیبا و بکر آن با ریخت زباله سالانه خسارت فرآوانی به محیط زیست سهند وارد می‌کند.

سرور دبیر علمی نیز، هدف از برگزاری این همایش را شناخت پتانسیل‌های طبیعی، گردشکری، اقتصادی و آگاه سازی شهروندان برای بهره برداری اصولی از طبیعت سهند اعلام کرد.

سرورافزود: از کل مقالات رسیده به دبیر خانه همایش ۱۰ مقاله با موضوع تغیرات اقلیمی و نقش آن برگونه‌های گیاهی و طبیعت مراتع سهند بصورت سخنرانی از اساتید دانشگاه‌های تهران، زنجان، تبریز و مراغه ارائه شد.

او با بیان اینکه نزدیک به ۷ میلیون نفر در جغرافیای طبیعت سهند زندگی می‌کنند افزود: آگاه سازی، اطلاع رسانی و آموزش می‌تواند در حفظ طبیعت سهند تاثیر گذار باشد.

کوه سهند به ارتفاع سه هزارو ۷۱۰ مترمربع و داشتن ۱۲۹ هزار هکتار مرتع از مناطق مهم عشایری در آذربایجان شرقی است.

این کوه به خاطر داشتن بیش از یک هزار گونه گیاهی وسرچشمه گرفتن هفت رودخانه دائمی از دامنه‌های آن به عروس کوه‌های ایران شهرت دارد.

انتهای پیام /ک

برچسب ها: طبیعت سهند ، کوه سهند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.