مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آمادگی کامل این ستاد برای مقابله با سیل‌ احتمالی در استان خبر داد

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: با توجه به پیش بینی‌هایی که به عمل آمد با همکاری راهداری، پلیس راه، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و شهرداری‌ها ۲۴۰ تیم امداد در سطح استان مستقر شدند که اقدامات پیشگیرانه از قبیل تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها، بررسی ایمنی طرح‌ها و لایروبی رود خانه‌ها را بر عهده دارند. همچنین تیم‌های امدادی در این دو روز در جاده‌های استان مستقر بودند و امروز نیز عوامل مدیریت بحران استان در آماده باش کامل هستند.

او با اشاره به اهمیت توجه به نکات ایمنی از سوی مردم افزود: شهروندان به پیش بینی‌های هواشناسی دقت کنند، وضعیت راه‌های استان را از طریق سامانه ۱۴۱ کنترل کنند، افرادی که قصد سفر به مناطق غربی و جنوبی را دارند وضعیت راه‌ها را حتما در نظر بگیرند و با رعایت مقررات ایمنی در جاده‌ها به توصیه‌های پلیس توجه کامل داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: مردم و کشاورزان از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌های فصلی، مراتع، کوهپایه‌ها و دره رود‌ها خودداری کنند.

شیشه فروش در خصوص احتمال وقوع سیل در شهر اصفهان گفت: پیش بینی‌های لازم در اصفهان به عمل آمده، دپوی نمک و شن توسط شهرداری در جاده‌هایی که احتمال کاهش دما و لغزندگی وجود دارد انجام شده، در خصوص سیل آب‌ها به شهرداری‌ها توصیه شده که با انجام طرح‌های هدایت و جمع آوری روان آب‌ها و تقویت سیل بند‌ها از بروز سیل و آب گرفتگی در شهر‌ها جلوگیری کنند.

او با رد شایعات اخیر در خصوص احتمال وقوع سیل در شهر اصفهان گفت: به شهرداری اصفهان اعلام کردیم که مسیر مادی‌ها را باز کنند، ستاد سیل شهرداری اصفهان با ۱۵ منطقه خود جلسه‌ای برگزار کرد و توصیه‌های لازم برای آمادگی در برابر سیل انجام شد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.