همزمان با روز پژوهش پنجمین نشست ژورنال کلاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع تاثیر کتابخانه‌های عمومی در ساخت اجتماع در مشهد مقدس برگزار شد.

برگزاری پنجمین نشست ژورنال کلاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به میزبانی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  همزمان با روز پژوهش پنجمین نشست ژورنال کلاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مشهد حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این نشست ضمن تبریک روز پژوهش به تمامی اساتید حاضر در جلسه و پژوهشگران و کتابداران با اشاره مختصر به نظریه مکان سوم، گفت: امروزه در بررسی عملکرد و کارآیی کتابخانه‌های عمومی باید با استناد به نظریه مکان سوم به تاثیر گذاری کتابخانه‌ها در اجتماع بپردازیم.

او تصریح کرد: همواره در زندگی مردم بجز خانه و محل کار مکان‌های سومی وجود دارد که به مردم اجازه می‌دهد از وقت و زمان خود نهایت استفاده را کرده و از زندگی خود لذت ببرند که این مکان سوم می‌تواند کتابخانه‌های عمومی باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: در بررسی عملکرد کتابخانه‌ها توجه به این نکته ضروری است که ببینیم کتابخانه‌ها چقدر توانسته اند فضایی برای حضور مردم به عنوان مکان سوم زندگی برای گفتگو و درکنار هم بودن و لذت بردن از زندگی فراهم کنند.

حجت الاسلام  سبزیان از کارکرد‌های کتابخانه‌ها به عنوان مکانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحکیم خانواده، افزایش تاب آوری جامعه و توانمند سازی کودکان و دانش آموزان یاد کرد و افزود: با وجود این کارکرد‌ها کتابخانه‌های عمومی میتوانند به عنوان بهترین مکان سوم در اجتماع معرفی شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه کتابخانه‌های عمومی انجام شده است، گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی فرهنگسرا‌های اجتماعی و کتابداران پیامبران دانایی و آگاهی هستند.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: پژوهش‌های انجام شده در حوزه کتابخانه‌های عمومی نیز می‌تواند به منظور تبیین مولفه تبدیل کتابخانه‌ها به فرهنگسرا‌های اجتماعی تعریف شوند و به تخصصی شدن کتابخانه‌ها کمک کنند.

او از اعلام آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از اجرایی کردن پژوهش‌های موجود در حوزه کتابخانه‌های عمومی خبر داد و تصریح کرد: خروجی جلسات با موضوع پژوهش محور باید به گونه‌ای باشد که به ما در انجام مسئولیت خود برای برنامه ریزی و رقم زدن اتفاقات خوب و اثر گذار در کتابخانه‌ها کمک کند.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.