رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک گفـت: تمام الکترونیک شدن انتخابات سرعت و دقت شمارش آرا بالا می‌برد.

تسریع در شمارش آرا از محاسن انتخابات الکترونیک استامیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند تمام الکترونیکی شدن انتخابات گفت: درباره احراز هویت الکترونیکی با شورای نگهبان به توافق رسیدیم و قرار است تمامی شعب اخذ رای به دستگاه‌های احراز هویت تجهیز شوند.

شجاعان با بیان اینکه احرز هویت به‌صورت صد درصد الکترونیکی انجام خواهد شد، افزود: برای نخستین بار ملاک اخذ رای از افراد، پاسخ سیستمی است نه مهر شناسنامه! البته این به این معنا نیست که در شناسنامه مهر نمی‌زنیم، بلکه به این معنا است که اگر فردی به شعبه اخذ رای مراجعه کرد و شناسنامه او مهر نداشت، اما رای او در سامانه تایید شده بود، دیگر حق رای ندارد.

رئیس مرکز توسعه الکترونیک در پاسخ به این سوال که تمام الکترونیکی شدن انتخابات چه مزایایی دارد، گفت: این کار سرعت و دقت شمارش آرا را بالا می‌برد. اکنون در تعامل با شورای نگهبان هستیم که انتخابات تمام الکترونیکی شود.


بیشتر بخوانید: انتخابات امسال مجلس تمام الکترونیک برگزار می‌شود/کالاهای اساسی با کوپن مدرن شده دهه ۶۰ ارائه می‌شود/ کارت داریم اما تراشه نداریم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من یکی تا به حال رای میدادم از الان رای نمی دم چون قبلی ها به مسندشون خواهند بود دردی از مردم دوا نمی کنند
آخرین اخبار