همزمان با سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و نام گذاری این روز به نام "وحدت حوزه و دانشگاه" مراسمی به همین مناسبت در تربت جام برگزار شد.

برگزاری گرامیداشت سالروز وحدت حوزه ودانشگاه در تربت جام‌به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام در مراسم گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در تربت جام‌ که با حضورامامان جمعه و جماعات، فرماندار، مسئولان اجرایی، طلاب حوزه‌های عملیه، دانشجویان در محل مجتمع عالی وحدت تربت جام برگزار شد با اشاره به دیدگاه و رویکرد وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: دیدگاه ورویکردوحدت حوزه و دانشگاه برداشتن مرزبندی‌ها بین دانشگاه وحوزه‌های علمیه است.

او تصریح کرد: وحدت دانشگاه و حوزه موجب وحدت علمی و عملی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، حکومتی، آماری، اخلاقی، سیاسی، معرفتی، ساختی و توجه عمیق به وحدت آرمانی و عالمانه شده است.

فرماندارتربت جام گفت: دانشگاه و حوزه بایستی به معنای واقعی به دنبال تولید علم و عالم باشند و در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر امام جمعه تربت جام با اشاره به ضرورت و اهداف وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: فکر و تفکرات شهید مفتح و مطهری با شهادت وارد جامعه شد و شهدا قربانی مکتب شدند.

او تصریح کرد: تنها راه سعادت بشر در دنیا و آخرت علم از کانال دین است و علم و دین باهم هستند و هر کجا با هم نبودند آتش افروزی شده است.

امام جمعه تربت جام  گفت:علم وقتی دین همراه آن نباشد داعش از آن درست می‌شود و اسلام از اسلام نما‌ها سیلی خورده است.

حجت الاسلام معتمدی فر افزود: بشر اگر علمش همراه دینش نباشدطغیان درست می‌کند و چالش اصلی امروز بشر این است در مقابل خدا می‌ایستد.

او تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ازضروریات حکومت اسلامی است که انسان به خودشناسی می‌رسد.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح ،گفت:شهید مفتح یک شخصیت عالم و دارای عمل بود که توانست مراکز دانشگاهی را با حوزه‌های علمیه پیوند دهد و سربازان فدایی اسلام تربیت کند.

او تصریح کرد: مراکز علمی، حوزه در کنار هم تفراد نخبه، عالم و متخصص تربیت می‌کند و اگر علم و عمل با هم همراه نباشد ارزشی ندارد.

انتهای پیام/س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار