کتاب «مهاباد شکل‌یابی توسعه فضا‌های شهری و بنا‌های تاریخی» اثر اسماعیل سلیمی محقق جوان مهابادی منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کتاب «مهاباد شکل‌یابی توسعه فضا‌های شهری و بنا‌های تاریخی» با ۳۱۰ صفحه در چهار فصل شامل جغرافیا، تاریخ، فضا‌های شهری و درست شدن شهر و توسعه آن در انتشارات جهاد دانشگاهی تهران به چاپ رسیده و دارای ۱۴۱ عکس رنگی و سیاه و سفید است.
جلد اصلی کتاب تصویری از مهاباد عصر قاجاریه را نشان می‌دهد که توسط «علیخان» والی حاکم مهاباد و در دوران مظفرالدین شاه قاجار تهیه شده و تصویر پشت جلد نیز از داخل گوردخمه «فقره‌­قا» به سمت دشت حاصل­خیز شهرویران و شهر مهاباد است.

اسماعیل سلیمی دارای مدرک کارشناسی‌ارشد باستان‌شناسی از دانشگاه تهران است و هم‌اکنون به عنوان امریه در اداره صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری مهاباد فعالیت می‌کند.

سال گذشته ۳۰ کتاب جدید از پژوهشگران و نویسندگان مهاباد به چاپ رسیده که در ۱۵ آیین مختلف با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی رونمایی شده‌ است.

مهاباد از لحاظ فرهنگی از گذشته‌های دور به دارالعلما و شهر ادبا و شعرا مشهور بوده‌است؛ این شهر مرکز پرورش نخبگانی، چون عبدالرحمن شرفکندی مشهور به «هه‌ژار»، ماموستا «هیمن»، «احمد قاضی» و ده‌ها شاعر، نویسنده و ادیب دیگر بوده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.