معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۱۰ مدرسه استثنائی و ۱۴ مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در کشور با بودجه‌های دولت و کمک خیرین ساخته می‌شود.

سید جواد حسینی سازمان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۹ بیش از ۵۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده است گفت: این میزان بودجه نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به ۱۱۰ هزار مدرسه که در حال حاضر در کل کشور مشغول فعالیت هستند افزود: ۱۶۰۰ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنائی بوده که ۱۵۳ هزار دانش آموزان استثنائی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های پیش روی این وزارتخانه برای دانش آموزان استثنائی تصریح کرد: ۲۱۰ مدرسه استثنائی با بودجه دولت و کمک خیرین در کشور ساخته می‌شود.

حسینی  با اشاره به ۸۰ کلاس کانکسی در کشور و تحصیل ۶۰۰ دانش آموزان در این مدراس بیان کرد: ۱۰۷ پروژه نیمه تمام آموزشی تکمیل می‌شود و این مدارس کانکسی نیز جمع و داشن آموزان به مدارس جدید منتقل می‌شوند.

او با اشاره به ۴۹ مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در کشور افزود: ۱۴ مدرسه جدید نیز برای کودکان اوتیسم در کشور ایجاد می‌شود که یکی از این مدارس در استان سمنان خواهد بود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به ایجاد ۳ مدرسه دیگر ویژه دانش آموزان استثنائی در استان سمنان گفت: ۳۱ سال ورزشی ویژه افراد معلول در کشور وجود دارد افزود: ۱۵ سالن ورزشی دیگر نیز در کشور ایجاد می‌شود.

حسینی اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در کشور ۵ و دو دهم متر است که این میزان در استان سمنان ۷ متر بوده، اما در دنیا ۸ و سه دهم متر است.

او در ادامه ابراز داشت: مقرر شده است در سفر به استان سمنان ۱ مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم و ۳ مدرسه ویژه دانش آموزان استثنائی مقرر شده ایجاد شود.

در این مراسم از نمونه‌های دانش آموزی و معلمان و کارمندان مدارس استثنائی استان سمنان تجلیل شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.