با نزدیک شدن به شب یلدا، بازار آجیل و خشکبار داغ شده است و شاهد نوساناتی در این بخش هستیم.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر از ۴۸ ساعت  به بلندترین شب سال باقی مانده است، مردم کم کم خود را برای مراسم این شب آماده می کنند و مغازه های سطح شهر رنگ و بویی دیگر به خود گرفته اند. این در حالی است که سال گذشته مغازه های آجیل فروشی به سبب رشد چندبرابری قیمت در کما به سر می بردند چرا که بسیاری از خانوارها آجیل را از سفره شب یلدا خود حذف کردند‌.

گشت و گذار در بازار آجیل فروشی نشان می دهد که قیمت هر کیلو پسته ۱۶۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، بادام هندی ۱۷۰ تا ۲۱۰ هزار تومان، فندق ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، بادام درختی ۱۵۰ تا ۱۹۰ هزار تومان، مغز گردو ۷۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، تخمه کدو ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان، آجیل چهار مغز ۱۹۰ تا ۲۳۰ هزار تومان و آجیل مخصوص شب یلدا ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

همچنین آجیل چهار مغز در بسته بندی های لوکس و لاکچری با نرخ های ۳۵۰ هزار تا یک میلیون تومان عرضه می شود.

حال به سراغ مسئولان ذیربط می رویم تا از آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار شب یلدا و تاثیر رشد چندبرابری تولید بر قیمت و وضعیت تقاضا با خبر شویم:

 

ساماندهی بازار ارز، قیمت آجیل را به ثبات قبل رساند/خبری از حباب کاذب قیمت آجیل در شب یلدا نیست

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، درباره آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا اظهار کرد: هفته گذشته قیمت اقلام آجیل و خشکبار در پی افزایش نرخ ارز با نوسانات جزئی روبرو شد که خوشبختانه با ساماندهی بازار ارز، قیمت به تعادل و ثبات قبلی رسیده است.

وی افزود: با توجه به آنکه آجیل و خشکبار اقلام وارداتی و صادراتی به شمار می‌رود، نوسان نرخ ارز بر این بازار تاثیر سوء می‌گذارد.

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه هیچ یک از اقلام آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به رشد چند برابری تولید  آجیل و خشکبار نسبت به سال قبل، کمبودی در بازار وجود ندارد که از این حیث قیمت دچار نوسان شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: رصد‌ها از بازار نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار شب یلدا با سال قبل قابل مقایسه نیست و هم اکنون بسیاری از آجیل فروشی‌ها در حال تزئین خنچه عروس هستند، این در حالی است که سال گذشته خریداری در بازار وجود نداشت.

به گفته وی، با وجود آنکه گرانی در تمامی اقلام مورد نیاز خانوار ملموس است، بنابراین این موضوع در کنار فراوانی تولید و افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نسبت به ابتدای سال موجب شده گرانی‌ها چندان به چشم نیاید.

ارزانی ممقانی قیمت هر کیلو پسته احمد آقایی را ۱۴۰ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: همچنین قیمت هر کیلو پسته اکبری ۱۴۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان، پسته فندقی ۱۲۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان، بادام هندی ۱۵۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان، انجیر خشک ۶۷ هزار تا ۱۸۰ هزار تومان، فندق ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان، مغز بادام درختی ۱۴۰ هزار تا ۲۳۰ هزار تومان و بادام زمینی ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت هر کیلو مغزگردو ۷۵ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان، تخمه کدو گوشتی ۴۸ هزار تا ۶۰ هزار تومان، تخمه آفتابگردان ۲۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار تومان، نخودچی ۱۴ هزار تا ۲۲ هزار تومان، کشمش ۳۰ هزار تا ۴۵ هزار تومان، آجیل شیرین ۸۵ هزار تا ۱۶۰ هزار تومان، آجیل شور ۶۵ هزار تا ۱۷۰ هزار تومان، برگه زردآلو ۳۴ هزار تا ۵۰ هزار تومان و برگه قیصی ۴۰ هزار تا ۵۵ هزار تومان است. ناگفته نماند که در شب یلدا عمدتا آجیل شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد که لاکچری آن کیلویی ۱۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود.


بیشتر بخوانید: آجیل شب یلدا فعلا گران نمی‌شود / رشد ۷۰ درصدی در تولید خشکبار در ایران


رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قیمت این محصولات را در آستانه شب یلدا پیش بینی کرد و گفت: باتوجه به حباب کاذب قیمت آجیل و خشکبار در سال گذشته و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضایی برای خرید در بازار وجود نداشت که همین امر موجب شد آجیل روی دست آجیل فروشی‌ها بماند، اما امسال به سبب شیب نزول قیمت، رونق به بازار بازگشته است.

 آجیل و خشکبار ۴۰ درصد ارزان شد/قیمت بادام درختی همچنان بالاست

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی، از افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و رشد چند برابری تولید در اکثر اقلام آجیل و خشکبار کمبود وجود ندارد.

وی افزود: امسال به سبب سرمازدگی تولید بادام درختی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کمتر است که با این وجود اگر برای تامین نیاز کشور واردات مدیریت شده صورت نگیرد، بدون تردید قیمت به طور سرسام آوری افزایش می‌یابد چرا که مقدار تولید جوابگوی مصرف نیست.

احمدی از افزایش ۳۰ درصدی قیمت بادام درختی در بازار خبر داد و گفت: این در حالی است که قیمت ۷۰ تا ۸۰ قلمی که در بازار عرضه می‌شود، نسبت به سال قبل افت چشمگیری داشته است.

این مقام مسئول نرخ مصوب آجیل شب یلدا را ۷۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که برخی مغازه‌ها به سبب اضافه کردن نخودچی و باسلق بیشتر کمتر از ۷۰ هزار تومان و در مقابل مغازه‌های دیگر به جای بادام با پوست، بادام بدون پوست عرضه می‌کنند که بدین ترتیب قیمت به بالای ۱۰۰ هزار تومان می‌رسد.

وی یکی از دلایل افت قیمت آجیل و خشکبار را کاهش صادرات اعلام کرد و گفت: با توجه به مشکلات بازگشت ارز به کشور، صادرات آجیل و خشکبار کاهش چشمگیری داشته است که امیدواریم با روند نزولی قیمت، مردم استقبال بیشتری در خرید داشته باشند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت آجیل و خشکبار مستثنی از سایر اقلام در بازار نیست، از این رو گران فروشی آجیل و خشکبار را نباید با گرانی اشتباه گرفت.

احمدی در پایان از تعادل قیمت اقلام آجیل و خشکبار در بازار شب یلدا خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید و عدم کمبود در بازار پیش بینی می‌شود که نوسان چندانی در بازار شب یلدا اتفاق نیفتد و افراد می‌توانند هر گونه گرانفروشی را به اتحادیه و سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

هزینه انبارداری عامل اصلی قیمت بالای اقلام آجیل و خشکبار/جولان دلالان بر افزایش قیمت آجیل و خشکبار دامن زد

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه اقلام آجیل و خشکبار نیست، اظهار کرد: باتوجه به شرایط مساعد اقلیمی و رشد چند برابری تولید اقلام آجیل و خشکبار نسبت به سال قبل کمبودی در عرضه وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به قابلیت انبارداری محصولات خشکبار برخلاف محصولات زراعی، هزینه‌های تولید به حدی بالاست که این امر در کنار وجود دلالان و واسطه‌ها بر نوسان قیمت آجیل و خشکبار در بازار دامن می‌زند.

حسینی با اشاره به اینکه جولان دلالان در بازار مانع افت چشمگیر قیمت و رسیدن آرامش بازار آجیل و خشکبار به شمار می‌رود، بیان کرد: اختلاف قیمت بازار آجیل و خشکبار همانند سایر محصولات کشاورزی به سبب وجود واسطه‌ها و دلالان بسیار چشمگیر است.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه صادرات آجیل و خشکبار چندان چشمگیر نیست، افزود: با توجه به کاهش نوسان نرخ ارز از ابتدای سال، صادرات همانند سال گذشته رونق چندانی ندارد، از این رو نمی‌توان افزایش قیمت آجیل و خشکبار را به صادرات ارتباط داد.

به گفته وی، با وجود رشد چند برابری تولید نسبت به سال قبل، قیمت اقلام آجیل و خشکبار افت قابل ملاحظه‌ای نداشته که همین امر با واکنش مصرف کنندگان روبرو شده است، در حالیکه به سبب افزایش هزینه‌های تولید نمی‌توان کاهش چشمگیری را متصور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۰
-
ا
۰۸:۰۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
45 سالمه اجیل چهار مغز نخوردم نمرده ام که!
Germany
یه بنده خدا
۰۰:۵۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
فقرا را دریابید
اونا هم زن و بچه دارن
بچه نمیدونه نداری یعنی چی
میخواد .
خدایا من راضیم تا ابد همین طور محتاج بمونم ولی بقیه جوان ها خوشبخت و سلامت و جیب هاشون پر پول باشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۲:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ما که هیچ کدوم نمیخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
Ehsan
۱۹:۰۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خبرنگار میره بازار تا با فروشندگان مصاحبه کنه که تو این چندروزه هیچ چیزی گرون نشده و همه چی ارومه من چقدر خوشحالم.
گوجه دوباره گرون شد .چقدر بده که خبرنگار سوال میکنه تو این چندروزه قیمت ها چطور بوده.
یعنی قشنگ مشخصه که ثبات قیمت ها در بازار ثانیه ای هستش
هیچ کنترولی نیست.هیچ علائمی از اینکه دولت داره کار خودشو میکنه نیست.۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خدا رحمت کنه پسته و فندق و بادام هندی و... خوردن رو. یه کمپین نه به آجیل نه به پسته و بادام راه بندازیم بلکه بمونه رو دستشو التماس کنن . ما کارگران باید 2 روز کار کنیم بتونیم یه کیلو پسته بخریم یعنی 20 ساعت کار = یه کیلو پسته . جالب اینکه پسته در داخل کشور تولید میشه بعد گرونی شو ربطش میدیم به دلار ، چه کارایی میکنه این دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
الهی باعث بآنی این گرانی ها خیر نبیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خودمون اینطوری خواستیم پس حقمونه از این بدترشم حقمونه پس جای هیچ اعتراضی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ما که نخواستیم چی بگیم که به پای شما سوختیم جواب ماهارو چی میخوای بدی اون دنیا چه راحت میگی حق اعتراض نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
دربازارهمه چیز هست، ولی خیلی گران!!!! ؟؟؟؟ مرگ برعوامل گرانی که آسایش راازمردم گرفتند!!!؟ ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
کی ارزون بوده
که الان ارزان باشه

اجبل گرمی یک میلیون هم بشه فقط،عده ای خاص میخرند
ماهم نخوریم چیزی نمیشه
ویتامین گچی از داروخونه میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چراقیمت می دید!!!! شهرهای دیگه ارزونتر!!!! واین باعث گرانترشدن میشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
تهرانیا نمیفهمن وباعث گرانی در دیگر شهرا میشن.
Iran (Islamic Republic of)
eeee
۱۸:۱۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
راستی میدونستین اب و هوای سالم نخورین بدترین سرطانها و مریضیها رو میگیرین اما اگه اجیل نخورین هیچیتون نمیشه
راستی میدونستین در ایران به صورت تصادفی چند روز از هفته تعطیله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
عجب اقتصاد مزخرفی داریم.........همه جاش به سود ثروتمندان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
بانخوردن اجیل مرگ درکارنیست اجباری نیست ،،برادولت ومسعولان هرررررچه میخان بخورندپول مفت مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ما آجیل خوب گرفتیم کیلویی ۵۰ هزارتومان خیلی آجیلش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خوشبحالت .ما از آجیل فقط نخودچی رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
از سر کوچتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سلام.مرگ بر گرانی
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
نخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خوبه در ایران فراوانی هست .اگه روزی کمبودی باشد این مردم منفعت طلب و طماع که همه مشکلاتو به گردن اینو اون می اندازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خب عکس این اجیل لاکچرایا رو میزاشتی تا من ببینم یک میلیون تومان چه شکلیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مگر خدا به دادمان برسد ... بندگانش که هیچ کار نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اینم مثل پراید نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا مطلبی که راجب خواص آجیل ضد سرطان بود از سایت برداشته شد.
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
هرکه نداره نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
تو مملکتی که آجیل که محصول وتولید همون کشوره بعد بشه 1میلیون باید فاتحه اش رو خوند
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چرا فاتحه اش رو خوند?هرکه نداره نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
مردم نخرید
ولی میخرید چون تقاضا هست گران میشود بزارید حشره بزنه بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خوش بحالمان ... بنده سه کیلو واندی اجیل چهارمغز میارزم

سی واندی کار تخصصی . بازنشسته غیر همسان سازی شده ۸۰
مثلا مدیر هم بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سکوتم از رضایت نییت
Iran (Islamic Republic of)
حمید خلیلی
۱۲:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
دولت هیچ نظارتی نداره
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
دولت چکار کنه?هرکه نداره نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خود دولت باعث گرانی هست فکر کردین از کشورهای غربی میان تو کشور نابسامانی درست میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
کارگر فصلی
۱۱:۵۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
دو سال میشه نشده بخریم تو خواب هم نمیشه با این قیمت ها ...
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
کارگر فصلی هرکه نداره نخوره
Switzerland
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
جای تأسف هست که کشور ایران تولید کننده پسته هست ولی مردم نمی توانند پسته بخرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مردم را به جايي رسانديد كه فقط به فكر سير كردن شكم بچه هايشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۰:۵۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اونایی که فکر آخرتشون هستن ؛ الان تو خوزستان دارن به مردم کمک می کنن ! یه عده مرفه بی درد هم ، تمام هم و غم شون ؛ برگزاری شب یلدای اشرافیه !!!
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مرصاد فکر آخرتو بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
نوش جون اونایی که انتخابشون این بود
بدویین برین اجیل لوکس یه میلیونی بخرین
پراید شصت تومنی
به عقبم حتی نگاهم نکنین افسردگی میگیرین
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ناشناس هرکه نداره نخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
هرکی نداره معلومه که
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۰:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
امیدوارم هر کدام از مسوولین که شب یلدا اجیل دارند ما ملت راضی نیستیم
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
راضی نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مسولین حقوق شون اینقدر هست که هر روز آجیل بخورند
شما راضی نباش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
سکوت کنید خواهشا ما خودمون صادر کننده پسته هستیم تاسف اوره که مردم کشورمون نمیتونن به خاطر بی کفایتی عده ای یا شایدم سود بیشتری که از صادرات نمیتونن تولید داخلشون رو مصرف کنن و خشکبار خصوصا پسته کشمش به کشورای عربی مث امارات و قطر کویت و بقیه دیگه صادر میشه
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مفتی صادرنمیکنیم دلار را بیشتر لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ناشناس تو داری بخر بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
حسرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اگر عوامل خارجی وارد بازار اجیل نمیشدن , اجیل ارزون میشد ولی متاسفانه نیروهای کشورهای معاند که از ماه ها قبل اموزش دیده بودن باعث گرونی اجیل شدن
ذ
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
نه جانم مفتی صادرنمیکنیم دلار را بیشتر دوست و لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
F
۰۹:۱۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اگه یکی دیگه رئیس جمهور میشد قیمت آجیل بیشتر از این میشد و هیچکس نمیتونست بخره حالا همه میتونن بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
تازه دلار پنجهزا رتومان میشد و از دیوار خیابانها هم بگو
الان با انتخاب ایشان ایران بهشت شده
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
نه جانم مفتی صادرنمیکنیم دلار را بیشتر دوست و لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
اگه یکی رییس جمهور شده بود وای دلار پنج تومن شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
هرکی بشه باز وضع همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
از همه مردم خواهشمندم پسته نخرید مخصوصا پولدارها چون فقرا پول ندارند پسته بخرند پسته گرونه اگه هیچکی نخره ارزان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مگه فقط پسته گرونه
Netherlands
مهران
۱۰:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
پسته گرون نيست ما فقير شديم از اين ارزان تر نميشه چون ميشه صادرش كرد با اين قيمت فقير ترين ادم هاي كشور هاي ديگه ميتونن صد كيلو بخرن
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
نه مهران جانم مفتی صادرنمیکنیم دلار را بیشتر دوست و لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
نخورید تا صادر بشه با سود بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۱۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مگه همین چند وقت پیش رییس اتحادیه آجیل و خشکبار اعلام نکرد افزایش قیمت نداریم.پس چی شد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۲:۰۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
حاجی بیخیال بابا.
هر روز مسئولان هزارتا وعده میدن
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
افزایش قیمت نداریم که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
از نظر شرعی حکم شب یلدا با این گرانی چیست ؟
1- جایز است؟
2- حرام است؟
3- مکروه است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
برای کسانی که توانایی خرید دارند جایز است
کسانی که توانایی خرید ندارند حرام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
تبعیض‌تااین‌حد
وای‌برگران‌فروشان
خدانگذره
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
وای‌برگران‌فروشان? دلار را بیشتر دوست و لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
همون زمانی که گفتین اجیل تاشب یلداگرون نمیشه مردم گفتن پس گرونیش صددرصده
حالا اینکه بجای خود بازبعدازشب یلداهم گرون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
کمک معیشتی بدهید ما هم بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی با غیرت
۰۶:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
بابا نخرید
نون شب که نیست
دارو هم نیست
خدایی من عید هم نخریدم هیچی هم نشد به کل فک و فامیلم گفتم ما آحیل نداریم
خیلیم راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
قرص ویتامین تو داروخونه ارزنه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی با غیرت
۰۶:۴۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
بابا نخرید
نون شب که نیست
دارو هم نیست
خدایی من عید هم نخریدم هیچی هم نشد به کل فک و فامیلم گفتم ما آحیل نداریم
خیلیم راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
پس کی بره صفها رو پر کنه داداش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مثلا چه رنگ و بویی گرفته که ما نمیبینیم ؟؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
رنگ و بوییه دلار را بیشتر دوست و لازم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
مردم جوون هاشونو دادند همین چند روز پیش بقیه به فکر آجیل شب یلدا هستند وای بر این ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۳:۳۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خدایا چقدر راحت میگن پسته 160 پول 3روز کارگریه منه تازه اگر کار گیرم بیاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خدایا شاهد باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خدایا شاهد باش خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خوردن آجیل مربوط به مقربان حقوق بالا هست نه بازنشستگان اندک بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
گرانی فقر اعتیاد همش اینا نصیب ملت شده
Iran (Islamic Republic of)
ashkan
۰۱:۴۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
پول یه مغزشو ندارم چه برسه به چهار مغز !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
آجیل برا چی مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
من نمی دونم چرا تو ایران یک نظارت ومتولی خاصی نیست که در برابر این بی برنامه ای ها یه بار بنزین سوژه میشه یه بار رمز دوم یه با گرانی ماشین یه بار دلار یه بار اجیل یه چیز بد که مردم به درد سر می ندازه این حذف چهار تا صفر تا میون این اصلا تو ایران به نظرم همه چیو به هم می ریزه اصلا خواب را نداریم فکر کنم فردا خونه و اجاره زیاد کنند که شد
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۰:۵۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
پولامو جمع میکنم پنج سال دیگه صد گرم پسته میخورم.دلتان بسوزد.پنج سال دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۰۰:۵۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خدایا کمک کن یک عدد پسته و یک عدد بادام بخرم و بخورم.فقط یک عدد.اگر یک عدد پسته در بسته به من بدی قول میدم با یک فقیر دیگر مثل خودم تقسیمش کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ارین
۱۰:۳۸ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
قربون دل بزرگت داداشم . کاش این دل بزرگتو مسئولین از خدا ... داشتن اقلا هیچکس شرمنده نفس خودش و زن و بچه ش نمیشد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ما چند سالی هست بخاطر گرانی ها رنگ آجیل را ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
ما نمیخریم
Germany
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خوب نخر نگاه کن
Germany
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۸
خوب نخر نگاه کن
آخرین اخبار