آشناگر گفت: برنامه‌های مختلف احیاء دشت‌های استان باید انجام شود.

آشناگر استاندار سمنان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان یکی از کار‌هایی که مورد تاکید وزارت نیرو است  را تهیه آب استان‌ها دانست و گفت: در این سند منابع و مصارف آبی استان مشخص می‌شود و برای احیاء دشت‌ها برنامه ریزی می‌شود که این کار در استان در حال انجام است.

او با اشاره به اقلیم خشک استان سمنان بیان داشت: باتوجه به اقلیم خشک استان و محدودیت‌های آبی استان و رفتار کشاورزان در استفاده از آب‌های زیر زمینی، مشکلاتی برای مدیریت آب استان ایجاد شده که باید با برنامه ریزی و همکاری در خصوص مدیریت آب و احیاء دشت‌های استان تلاش شود.

آشناگر با اشاره به تدوین سند آب استان تصریح کرد: در سند آب استان باید به موضوع منابع خارج استان برای تامین مصارف استان مانند انتقال آب خزر به استان و استفاده از پساب‌های فاضلاب توجه ویژه شود.
استاندار سمنان در پایان اظهار داشت: امیدواریم با همکاری بتوانیم کمک شایانی به نسل‌های آینده و زیست بوم استان داشته باشیم.

او ضمن اشاره به وضعیت منابع آبی استان و محدودیت‌های منابع آبی استان گفت: متاسفانه وضعیت منابع آبی استان محدود است و شیوه استفاده از این آب‌ها مناسب نیست که باید در جهت اصلاح این شیوه تلاش شود.

استاندار سمنان با اشاره به مهمترین مصوبات جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان تصریح کرد: از مهمترین مصوبات این جلسه احیاء دشت‌های استان بود که در جلسه قبلی احیاء سه دشت مصوب گردید و در این جلسه احیاء چند دشت دیگر استان مصوب شد.

آشناگر در پایان با اشاره به تلاش‌های برای تدوین سند آب استان بیان داشت: از موضوعات دیگر جلسه تهیه سند آب استان بود که کار‌های تدوین این سند در حال انجام است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار