دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: به دنبال این هستیم تا مبارزه با مواد مخدر به گفتمان عمومی، اجتماعی تبدیل شود.

مبارزه با مخواد مخدر به گفتمان عمومی و اجتماعی تبدیل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یزدان آزرمی در نشست اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: برای بالا بردن توانایی در برابر مواد مخدر و روان گردان اقدام‌های خوبی انجام شده و دنبال این هستیم تا مبارزه با مواد مخدر به گفتمان عمومی، اجتماعی و غالب جامعه تبدیل شود.

او بیان کرد: حریف مقابل ما در این حوزه به دستگاه‌ها و تجهیزات به‌روز مجهز شده است و بنابراین دستگاه‌های مسئول در مبارزه با مواد مخدر نیز باید به‌روز شوند.

او ادامه داد: برخی افراد فرق بین مواد مخدر سنتی و روانگردان، میزان شیوع به تناسب اقشار را نمی‌دانند همچنین ارتباط دادن مساله مواد مخدر تنها به موضوع اشتغال اشتباه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان تاکید کرد: در راستای مقابله با مواد مخدر، برخورد با پولشویی و هدف قرار دادن بنیان اقتصادی قاچاقچیان مورد توجه است و در این باره با دستگاه قضایی هماهنگی لازم صورت گرفته است.

آزرمی بیان کرد: به زودی سند راهبردی مبارزه با مواد مخدر استان با در نظر گرفتن وضعیت شهرستان‌ها تدوین می‌شود.

او افزود: در راستای مبارزه مواد مخدر اجرای طرح "یاری گران" زندگی آغاز شد که تمامی ارکان در اجرای این طرح مشارکت دارند همچنین در این طرح مشارکت‌های مردمی نیز دیده شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه در طرح یاری گران زندگی به دنبال همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر هستیم افزود: در همدان ۵۰۰ مدرسه، آزمونه (پایلوت) اجرای این طرح شدند که در این راستا کار‌هایی در مدارس و علاوه بر آن در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی صورت گرفته است.

او گفت: مواد مخدر پدیده‌ای است که نمی‌توان خط قرمز برای ورود آن کشید و هیچ کس در برابر این ماده خانمانسوز مصون نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: در حوزه فرهنگی و پیشگیری، ارکان‌های اصلی از جمله خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مورد توجه هستند و همه حساسیت ما در این است که از این آسیب که می‌تواند جامعه را متاثر کند پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.