دیپلمات ارشد آمریکا در اوکراین از ابتدای سال ۲۰۲۰ مسئولیت‌های خود در سفارت این کشور در کی‌یف را واگذار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، ویلیام تیلور، دیپلمات ارشد آمریکا در اوکراین ابتدای ژانویه سال آینده میلادی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

بنا به گفته یک منبع آگاه، این دیپلمات آمریکایی قصد دارد در ابتدای سال آینده میلادی مسئولیت‌های خود را به «کریستینا کوین» یکی دیگر از دیپلمات‌های حاضر در کی‌یف، واگذار و روز بعد پایتخت اوکراین را ترک کند.

اولین بار ان بی سی نیوز خبر کناره گیری تیلور را اعلام کرد. این منبع آگاه اعلام کرد براساس قانون اصلاحات شغلی فدرال، این دیپلمات می‌تواند تا ۸ ژانویه در کی‌یف بماند و قرارداد او در وزارت خارجه می‌تواند بیشتر از این زمان نیز تمدید شود.

سناتور باب منندز، نماینده نیوجرسی در کمیته روابط خارجی سنا در نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نسبت به خروج تیلور از اوکراین ابراز نگرانی کرد و فراخواندن او از کی‌یف را بی مقدمه دانست.

تیلور شاهد اصلی در تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست. او در جلسات شهادت علنی و خصوصی در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافت. تیلور به دلیل شهادت در کنگره در جریان تحقیقات دموکرات‌ها در خصوص استیضاح ترامپ با انتقادات رئیس جمهور آمریکا مواجه شده است. ترامپ چندی پیش در جمع خبرنگاران حاضر در کاخ سفید به انتقاد از این اقدام تیلور پرداخت و گفت: بسیار شرم آور است که این اتفاق در کشور ما رخ می‌دهد.

ویلیام تیلور در جلسه استماع به کمیته‌های مجلس نمایندگان اعلام کرد دولت ترامپ اعطای کمک نظامی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلاری را مشروط به آغاز تحقیقات درباره فساد پسر جو بایدن، معاون باراک اوباما در این کشور کرده بود. تاکنون چندین نفر از مقامات سابق دولت دونالد ترامپ در جلسات غیرعلنی با دموکرات‌های مجلس نمایندگان حضور یافته‌اند.

نانسی پلوسی، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر افزود مفاد استیضاح در نشست روز چهارشنبه به بحث گذاشته می‌شود. هفته گذشته کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا رسما ترامپ را به سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در برابر اقدامات کنگره متهم کرد تا ترامپ را یک گام دیگر به استیضاح نزدیک‌تر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار