مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سه مورد تخلف شکار غیرمجاز در منطقه سبزکوه شناسایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در منطقه حفاظت شده جنگلی سبزکوه در شهرستان لردگان، سه مورد تخلف شکار غیرمجاز شناسایی و به دستگاه قضایی ارجاع شد.

او افزود: در یک مورد از این تخلف‌های شکار، در جریان بازرسی از منزل یک متخلف در شهرستان لردگان، مقادیری گوشت مربوط به یک رأس کل وحشی کشف و ضبط شد و متخلف شکار غیرمجاز تحت تعقیب قانونی قرار گرفت.

احمدی اضافه کرد: در تخلفی دیگر مأموران یگان حفاظت محیط زیست حین سرشماری حیات وحش و گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده سبزکوه به سه نفر متخلف شکار غیر مجاز کل وحشی برخورد کردند و پس از تعقیب و گریز یک نفر از آنان دستگیر و دو نفر دیگر متواری شدند.

او ادامه داد: از متخلف دستگیر شده، یک رأس کل وحشی شکار شده، یک قبضه اسلحه غیرمجاز گلوله زنی و هشت عدد فشنگ جنگی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

احمدی گفت: یک متخلف دیگر که در استان همجوار اقدام به شکار یک رأس بز وحشی کرده بود با همکاری و تلاش یگان‌های حفاظت محیط زیست دو استان، پس از هماهنگی و با دستور مقام قضایی از محل اختفای این متخلف حدود سه کیلوگرم از بقایای لاشه شکار غیرمجاز به همراه یک قبضه اسلحه شکاری و ۶۱ عدد فشنگ کشف و ضبط گردید.

او افزود: این تخلف‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده اند.

احمدی در پایان اضافه کرد: شکار و صید حیات وحش، بدون داشتن مجوز از حفاظت محیط زیست غیر قانونی است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد. بر اساس قانون، ضرر و زیان شکار غیرمجاز یک رأس بز و کل وحشی ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با وسعت ۵۶ هزار و ۳۰۸ هکتار در شهرستان‌های بروجن، لردگان و کیار، و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار