دکتر جو بایدن اعلام کرد به رغم برخی مشکلات جزئی، نامزد پیشروی دموکرات‌ها در انتخابات از سلامت کافی برای سکانداری ریاست‌جمهوری آمریکا برخوردار است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، دکترِ جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشروی حزب دموکرات در انتخابات سال ۲۰۲۰ دیروز سه شنبه سوابق پزشکی وی را منتشر و اعلام کرد به رغم برخی مشکلات جزئی، بایدن برای ورود به دفتر بیضی کاخ سفید و سکانداری ریاست جمهوری آمریکا از سلامت کافی برخوردار است.

دکتر کوین اُکانر در این‌باره گفت: جو بایدن یک مرد ۷۷ ساله سالم و نیرومند است و برای اجرای موفقیت آمیز وظایف ریاست جمهوری، رئیس اجرایی و فرمانده کل قوا مناسب است.

اُکانر، پزشک بایدن از زمان معاونت رئیس جمهور پیشین آمریکا بوده است. با این حال وی معتقد است بایدن باید پیش از ورود به کاخ سفید برخی از مشکلات جسمانی خود از جمله چربی بالای خون، ریفلاکس معده و آلرژی فصلی را درمان کند.

جو بایدن اولین نامزد دموکرات نیست که سوابق پزشکی شخصی را منتشر می‌کند. هفته گذشته، الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست نخستین کاندیدای دموکرات سال ۲۰۲۰ بود که پرونده پزشکی خود را منتشر کرد. به گفته دکتر بیورلی وو، اوضاع سلامت این سناتور ۷۰ ساله در سطح «عالی» است و تنها مشکل وی کم کاری غده تیروئید است.

مایکل بلومبرگ، میلیاردر و شهردار ۷۷ ساله سابق نیویورک نیز گزارش پزشکی خود را منتشر کرد. او نیز مشکل جسمانی حادی ندارد.

اما برنی سندرز، سناتور ۷۸ ساله دموکرات ورمونت و پیرترین نامزد حزب دموکرات، هنوز پرونده پزشکی خود را منتشر نکرده است. در ماه اکتبر، سندرز به دلیل استرس ناشی از فعالیت شدید تبلیغاتی، دچار حمله قلبی شد. کمپین سندرز گفته است که بزودی پرونده پزشکی او را منتشر خواهد کرد.

نکته قابل توجه درباره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این است که او ماه پیش به طور ناگهانی به مرکز پزشکی والتررید مراجعه کرد و برای مدتی از حضور در محافل عمومی خودداری کرد. گمانه‌ها حاکی از آن بود که ترامپ از مشکل جسمانی جدی رنج می‌برد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار