کنگره آمریکا با اختصاص بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری برای پیشبرد اهداف معامله قرن، مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه صهیونیستی هاآرتص،إ روز دوشنبه با درخواست دولت ترامپ مبنی بر اختصاص ۱۷۵ میلیون دلار برای حمایت از معامله قرن مخالفت کرد. این برنامه به صورت کامل تحت حمایت دونالد ترامپ قرار داشت.

این روزنامه صهیونیستی ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد اگر چه این توافق مورد موافقت دو حزب قرار گرفته بود، از سوی کنگره رد شد و مورد موافقت قرار نگرفت. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری برای این طرح از سوی آمریکایی‌ها به این زودی‌ها اجرا نخواهد شد.

این روزنامه تاکید می‌کند عدم اختصاص بودجه برای معامله قرن در حالی صورت گرفت که صهیونیست‌ها خود با یک بحران سیاسی روبرو هستند. عدم تشکیل کابینه و عدم نتیجه بخش بودن انتخابات ماه  مارس سال جاری میلادی، کار را به انتخابات سوم در سال آینده میلادی کشانده است.

بر اساس گزارشی که هاآرتص آن را منتشر کرد، کاخ سفید چند ماه پیش ضمن ارسال طرح پیشنهادی برای تصویب این بودجه، تاکید کرده بود تصویب این بودجه برای فراهم کردن مقدمات طرح  موسوم به معامله قرن ضروری است. با این وجود کنگره در شرایط فعلی این بودجه را رد کرده است.
هرچند که ترامپ ادعا کرده این بودجه برای خود فلسطینی‌ها هم مفید است، وی تمام بودجه خود به گروه‌های فلسطینی را قطع کرده؛ بودجه‌هایی که روسای جمهور پیشین همگی به پرداخت آن مبادرت می‌کردند.

گفتنی است، طرح معامله قرن از جمله نقشه‌های ترامپ برای فراموش شدن آرمان‌های فلسطین است. در ماه‌های گذشته، منامه، پایتخت بحرین اولین نشست در راستای تحقق این طرح را اجرا کرد. نشستی که بسیار ضعیف‌تر از آنچه تصور می‌شد برگزار شد و به گفته بسیاری از کارشناسان در حد یک کارگاه بود. ادامه این طرح با توجه به عدم ثبات سیاسی در اراضی اشغالی در حال حاضر متوقف شده است. جرد کوشنر، داماد ترامپ مجری این طرح است. فلسطینی‌ها بارها مخالفت خود با اجرای این طرح را ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار