نخستین ناو هواپیمابر ساخت چین امروز با حضور رئیس‌جمهور این کشور به آب‌های دریای جنوبی چین انداخته شد.

چین نخستین ناو هواپیمابر ساخت داخل را به آب انداختبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، چین امروز سه‌شنبه طی مراسمی نخستین ناو هواپیمابر ساخت خود را به آب‌های مورد مناقشه دریای جنوبی چین انداخت.

ساخت این ناو هواپیمابر گام مهم دیگری از برنامه‌های پکن برای مدرن سازی ارتش خود است.

اطلاعات کاملی درباره برنامه این ناو هواپیمابر منتشر نشده و تقریبا یک راز دولتی باقی مانده است. با این حال، طبق گفته رسانه‌ها، برخی مقامات دولتی اعلام کردند، طراحی این ناو برگرفته از فناوری ناو هواپیمابر «لیائونینگ» است که پکن آن را از اوکراین خریداری کرده بود.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین درصدد اجرای یک برنامه جامع برای نوسازی ارتش این کشور است. این برنامه شامل خرید و ساخت هواپیما‌های پنهان کار تا موشک‌های ضد ماهواره است. پکن در نظر دارد با توسعه و ارتقای ارتش، حضور خود در دریای جنوبی چین و اطراف تایوان را تقویت کند.

ناو هواپیمابر جدید سال گذشته در استان «شاندونگ» در بندر «دالیان» واقع در شمال چین جایی که کارخانه سازنده آن قرار داشت، آزمایش شد.

رسانه‌های رسمی اعلام کردند این ناو هواپیمابر «شاندونگ» نامگذاری شده است. ناو هواپیمابر شاندونگ ساخت شرکت‌های داخلی چین است و امروز با حضور رئیس جمهور این کشور به ارتش چین تحویل داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار