معاون کل وزارت بهداشت از آمار مراجعه ایرانیان به پزشک در هر سال توضیح داد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم معارفه رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین رسالت ما ارتقای سلامت مردم، محافظت از منابع مالی مردم و پاسخگویی توام با تکریم و پوشش همگانی سلامت است.

وی بیان کرد: نظام سلامت چهار هدف عمده دارد که افرایش سلامت جامعه، محافطت از منابع مالی مردم در برابر مخاطرات مالی بیماری ها، پاسخگویی به مردم و رعایت کرامت بیماران از مهمترین آنها است.


بیشتر بخوانید: خدمات دندانپزشکی برای مردم گران تمام می‌شود/ لاکچری‌ها ۵ میلیون تومان پول به دندانپزشک می‌دهند


همه جای دنیا درمان گران است

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یادآور شد: امروز باید بپذیریم که همه جای دنیا درمان گران است و در ایران هم اگر به طور متوسط ۱۰ تا ۲۵ درصد درآمدها به درمان اختصاص یابد، شهروندان با مشکلات جدی مواجه می شوند.

معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد: هدف سوم ما پاسخگویی به مردم و ایجاد ارتباط موثر با بیماران است،

سالانه ۸۵۳ میلیون بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه هر ایرانی ۱۰.۳ بار به سیستم پزشکی مراجعه می کند، تصریح کرد: سالانه ۸۵۳ میلیون بار مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلایل مختلف از جمله، تصادف، بیماری، سکته و سرماخوردگی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
به نظرم همراه بیمارها و افرادی رو هم که برای ملاقات می روند یا حتی حضور روزانه خود دکتر ها و پرستارها و خدماتی ها رو هم جز مراجعه به مراکز درمانی به حساب آوردن که آمارشون بالا بره
آخرین اخبار