دبیر جشنواره قصه‌گویی درباره احتمال تمدید این رویداد فرهنگی توضیحاتی ارائه داد.

ثبت نام ۱۲۰۰ دانش آموز برای حضور در جشنواره قصه‌گویی/ امکان تمدید جشنواره وجود نداردمحمدرضا زمردیان دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در این جشنواره شاهد حضور متفاوت قصه گو‌ها نسبت به دوره‌های گذشته هستیم؛  قصه گویی هنر روایت یک قصه با استفاده از فن بیان است. امروزه با توجه به نوع مخاطب، قصه‌ها و تغییر ذائقه‌ای که در مخاطب کودک و نوجوان شکل گرفته، روایت هنرمندان یک قصه باید در کنار اجرای هنرمندانه، خلاقانه و به نوعی مدرن قرار بگیرد.

وی افزود: امروز شاهد این بودیم که قصه‌گو‌ها ضمن اینکه به قصه‌گویی سنتی وفادار بودند، اجرا‌های مدرن، خلاقانه و جذاب را روایت کردند. تنها نکته‌ای که در روز نخست جشنواره رخ داد این بود که تعطیلی مدارس و آلودگی هوا انتظارات ما را برآورده نکرد.

زمردیان با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۲۰۰ دانش آموز برای شرکت در جشنواره ثبت نام کرده بودند، گفت: متاسفانه دانش آموزان نتوانستند امروز در این جشنواره شرکت کنند؛ ولی با این حال استقبال خوب بود و نزدیک به ۷۰ الی ۸۰ درصد سالن اصلی پر بود. کارناوال طراحی شده با موضوع «قصه پدربزرگ و ترب» برای نخستین بار با عروسک‌های غول پیکر اجرا و با استقبال خوب مردم مواجه شد. از طریق شهرداری، قصه‌گو‌ها به مناطق مختلف شهر اعزام می شوند و در فرهنگسرا‌ها و خانه محله‌ها اجرای قصه می‌کنند.

دبیر جشنواره قصه‌گویی در خصوص تمدید جشنواره به دلیل تعطیلی مدارس و آلودگی هوا بیان کرد: قصه‌ها زنده اجرا می شوند؛ برای همین اجرای دوباره امکان پذیر نیست. از طرفی قصه گو‌ها در یک فرایند طولانی مدت انتخاب شدند؛ یعنی از ۱۱۰۰ جشن قصه‌گویی سراسر کشور و جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای و جشنواره‌های بین المللی برای اجرا به این جشنواره آمده اند. طبیعتاً امکان اینکه بخواهیم قصه‌گو‌ها را بیش از این مدت در تهران پذیرا باشیم، وجود ندارد و برنامه‌ها باید طبق کنداکتور جشنواره پیش برود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.