مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: در حال حاضر ۲۳ آزمایشگاه تائید صلاحیت شده توسط سازمان استاندارد به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد در استان فعالیت دارند.

فعالیت ۲۳ آزمایشگاه همکار استاندارد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد مددی مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: آزمایشگاه‎های همکار مستقر در استان همدان با توجه به توانمندی‎های علمی، فنی و تخصصی به منظور ارائه خدمات آزمایشگاهی در دامنه‌های شمول فعالیت‌های خود در انجام آزمون‎های مورد نیاز و مرتبط با ماموریت‌های محوله اداره استاندارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: آزمایشگاه‎هایی که بر اساس الزامات روش‌های اجرایی مربوطه توسط سازمان ملی استاندارد به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد تائید صلاحیت می‌شوند همکار سازمان ملی استاندارد تلقی شده و نظر آنان همان ارزش نظر و رأی آزمایشگاه‌های سازمان استاندارد را دارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده در استان همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این آزمایشگاه‎ها در زمینه‌های مختلف صنایع ساختمانی، غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مکانیک و هیدرواستاتیک فعالیت دارند.

مددی بیان کرد: عملکرد آزمایشگاه‎های همکار استاندارد توسط گروه ارزیاب تحت نظارت و ارزیابی است و پروانه صلاحیت این آزمایشگاه‌ها در صورت تامین شرایط کیفی، در مقاطع زمانی دو ساله تمدید اعتبار می‎شوند.

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته پروانه صلاحیت ۱۱ آزمایشگاه تمدید شده است، گفت: همچنین در کمیته فنی آزمایشگاه، پروانه صلاحیت یک آزمایشگاه به دلیل عدم مطابقت عملکرد با الزامات روش‌های اجرایی ابطال و پروانه صلاحیت دو آزمایشگاه تعلیق شد که بعد از مدت زمان مقرر به دلیل رفع موارد عدم انطباق، رفع تعلیق صورت گرفت.

او در ادامه بیان کرد: یکی از وظایف مهم استاندارد در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و برون‌سپاری فعالیت‌های تصدی‌گری، تائید صلاحیت آزمایشگاه‌هایی است که توان انجام آزمون کالا‌ها را در دامنه شمول تائید شده و بر اساس استاندارد‌های ملی مربوطه دارند.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.