حجت الاسلام ایمانی درباره نقاط ضعف و نقاط قوت محله وصال شیرازی توضیحاتی داد.

طرح توسعه دانشگاه تهران باعث فراری دادن ساکنان از محله شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ارائه گزارش توسط حجت الاسلام حسین ایمانی دبیر محترم شورایاری محله وصال شیرازی واقع در منطقه ۶ شهرداری تهران درباره ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، نیاز‌ها و مشکلات آن منطقه در دستور کار یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.
 
حجت الاسلام حسین ایمانی با اشاره به ظرفیت‌های محله وصال شیرازی گفت: محله وصال شیرازی از شمال به بلوار کشاورز، از جنوب به خیابان انقلاب، از غرب به خیابان کارگر و از شرق به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود که نزدیک به ۱۰ هزار نفر در آنجا سکونت دارند.

دبیر محترم شورایاری محله وصال شیرازی افزود: ۳ هزار خانوار از محله منتقل شدند که یکی از دلایل آن طرح تفصیلی و طرح توسعه دانشگاه تهران است.

او با اشاره به این نکته که در محله وصال شیرازی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع شده است، گفت: با گذشت از کنار مراکز علمی به مراکز تجاری و پاساژ‌های زیادی بر می‌خورید که در کنار آن ساختمان اداری آموزش و پروش نیز واقع شده است.

حجت الاسلام حسین ایمانی تصریح کرد: در چندین دوره که من در شورایاری فعالیت داشتم تلاش ما این بود که مانع از اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران شویم و در کنار آن نیز به حفظ درختان تلاش کردیم.

دبیر محترم شورایاری محله وصال شیرازی ادامه داد: در طرح توسعه دانشگاه تهران می‌خواهند که زمین‌ها را به زور تملک و در آن ساخت و ساز کنند و باید گفت بسیاری از مالکان زمین‌های منطقه در بلاتکلیفی به سر می‌برند، زیرا نمی‌توانند زمین‌های خود را خرید و فروش کنند.

او با تاکید بر این نکته که دیگر نهاد شورایاری مسئولیت خرد ندارد، گفت: تصمیم گیری نهاد شورایاری به سطح منطقه گسترش پیدا کرده و ما در نهاد شورایاری به یک بلوغ رسیده‌ایم.

حجت الاسلام حسین ایمانی با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه سواری در خیابان طالقانی گفت: یکی از سه لاین خیابان طالقانی به مسیر دوچرخه تبدیل شده که در کنار آن نیز یک لاین خودرو‌ها پارک می‌کنند و همین امر موجب می‌شود که دیگر فضایی برای تردد شهروندان باقی نماند.

دبیر محترم شورایاری محله وصال شیرازی ادامه داد: حال پرسش من این است که اجرای این چنین طرحی پیوست فرهنگی اجتماعی دارد یا خیر.
 
او ادامه داد: ما در منطقه ۶ سرای محله‌ای داریم که ماهانه ۷۰ میلیون تومان درآمد دارد و در مقابل آن نیز سرای محله‌ای وجود دارد که درآمد ماهانه آن ۶ میلیون تومان است.

حجت الاسلام حسین ایمانی تصریح کرد: ما به دنبال آنیم که با کمک مدیریت شهری سطح درآمد سرای محله را یکسان سازی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.