روزنامه العربی الجدید از افزایش استعمال ماده مخدر کراک در پاریس و میان گروه‌های مهاجر طی سال‌های اخیر خبر داد.

افزایش اعتیاد به کراک در میان مهاجران در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبری العربی الجدید در گزارشی نوشت کراک یکی از مشتقات بسیار بد کوکایین است که بیشترین استفاده را در فرانسه دارد. استعمال این دو ماده یعنی کراک و کوکایین در فرانسه بسیار بالاست و بسیار هم خطرناک هستند. میانگین استفاده از این دو ماده مخدر در سال ۲۰۱۷، به ۳۳ درصد رسید، در صورتی که این میانگین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۲۰ و ۲۵ درصد بود که این مسئله مهمترین علت افزایش ابتلا به مسمومیت و مرگ در میان معتادان به شمار می‌رود.

بر اساس تحقیقاتی که آژانس ملی سلامت دارو و تولیدات بهداشتی فرانسه در ژانویه ۲۰۱۸ انجام داد، میانگین مسمومیت ناشی از استعمال این دو ماده مخدر در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با سال ۲۰۱۰ شش برابر شد و از ۶۸ مورد مسمومیت به ۴۱۶ مورد رسید.

در ادامه این گزارش درباره میزان مصرف کراک در میان مهاجران در فرانسه آمده است: شرایط بد اقامت در حومه پاریس، باعث می‌شود مهاجرانی که در این منطقه هستند به کراک روی آورند و خیلی زود خیابان گرد شوند و در پیاده رو‌ها بخوابند و برای تهیه کراک گدایی کنند. برخی از آن‌ها به عابران و سایر مهاجران به ویژه کودکان تعرض می‌کنند.

ناصر الادریسی، رئیس شاخه منطقه گوتدور در مجمع کارگران مغربی در فرانسه که به ارائه کمک به مهاجران جوان مشغول است در این خصوص می‌گوید اینکه برخی مهاجران کم سن وسال هدف تعرض جنسی قرار می‌گیرند به سبب استعمال مواد مخدر است.

وی افزود: ده‌ها مهاجر کم سن و سال و معتاد به انواع مواد مخدر در منطقه گوت دور پرسه می‌زنند که مخالف آموزش و پناه دادن هستند و ترجیح می‌دهند برای اینکه بتوانند مواد مخدر مصرف و گدایی و دزدی کنند در میان گروه‌های معتادان باقی بمانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار