زنگنه گفت: آقای حجتی از برجسته‌ترین مدیران جمهوری اسلامی هستند که به خاطر جیب خود کار نکردند و از جوانی و سربلندی خود برای عزت جمهوری اسلامی کار کردند.

حجتی همه چیز خود را وقف جمهوری اسلامی کردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات محمود حجتی وزیر سابق کشاورزی اظهار کرد: آشنایی من با آقای حجتی به سال ۶۱ برمی‌گردد که آن زمان وی جوانی انقلابی، شجاع و به معنای واقعی کلمه یک نجف آبادی استاندارد، صریح و زحمت کش بود که در عین حال با نجابت مسائل را مطرح می‌کردند.

او افزود: ۶ سال در جهاد با آقای حجتی کار کردیم و با هم رفیق بودیم و هم اکنون هستیم و امروز در بزرگداشت مردی گرد هم آمدیم که تمام زندگی خود را که طی ۴۱ سال وقف جمهوری اسلامی کرده و از هیچ کاری برای عظمت و شکوفایی کشور دریغ نکرده است.

زنگنه بیان کرد: آقای حجتی همه چیز خود را وقف جمهوری اسلامی کرد. آرام، متین و بسیار صبورانه کار کرد و هیچ وقت ندیدم که آقای حجتی کارهایش را به نمایش دهد و بی محتوا عرضه کند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه نسل حجتی نسل طیبه‌ای است که مقام معظم رهبری به خوبی از آن پاسداری کرد، گفت: من در سال ۶۷ از جهاد رفتم و از ایشان تقاضا کردم که در وزارت نیرو همکاری کند و اگر می‌خواهد معاون شود، اما پیشنهاد کردم که مجری سد کرخه را داشته باشد و ایشان قبول کرد و امروز یکی از پرافتخارترین سدهایمان، سد کرخه است که حاصل سختکوشی و مدارای آقای حجتی است.


بیشتر بخوانید: مقامات ارشد از استعفای حجتی متاسف هستند / عملکرد زنگنه در نفت و گاز با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست


به گفته وی آقای حجتی به پیشنهاد بنده در دوره اصلاحات به وزیر جهاد کشاورزی منصوب شدند و من افتخار می‌کنم که در کنار چنین مردان بزرگی کار کرده‌ام در حقیقت حجتی نمونه بارز انسانیت و از خود گذشتگی است.

زنگنه افزود: آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی کار‌های بزرگی کرده است که خودکفایی در برخی محصولات از آن نمونه‌ها به شمار می‌آید، اما واقعیت آن است که نسل حجتی کسانی بودند که به خاطر جیب خود کار نکردند و از خانواده، جوانی و همه خوشی‌ها گذشتند تا جمهوری اسلامی سرافراز باشد.

به گفته وی اگر امروز ما گندم نداشتیم می‌توانستیم وارد کنیم، اما شرافت و عزت خواهی را نمی‌توان وارد کرد و قدر تمامی آن‌ها را باید دانست.

وزیر نفت در پایان اظهار کرد: کسانی که در دوران جنگ شهید شدند و رفتند و کسانی هستند که خدا نخواست شهید شوند و ماندند و با سربلندی برای کشور خود خدمت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار