مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: با توجه به ریزش نزولات جوی در استان، هیچ مشکلی در راه‌های استان ایجاد نشده است و تمام راه‌ها باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

باز بودن محور های مواصلاتی ایلام با وجود بارش برف و باران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: با وجود بارش باران از شب گذشته تاکنون تمامی جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی این استان باز و تردد در آن‌ها روان است.

او از آغاز طرح راهداری زمستانی جاده‌ای استان از ۲۰ آذر خبر داد و افزود: این طرح تا ۲۰ اسفندماه سال جاری ادامه داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به وجود ۱۸ باب ساختمان راهداری و راهدارخانه ثابت و ۲۳۰ نفر پرسنل راهداری در استان،اظهار کرد: حوزه راهداری دارای ۲۲۷ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین است که برای طرح زمستانی سال‌جاری در آماده‌باش کامل هستند.

دلخواه با اشاره به ادامه بارندگی‌ها در مناطق مختلف استان مطرح کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده بود برای فصل سرما انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام بیان کرد: تجهیز راهدارخانه‌ها و کمبود انبار‌های شن و نمک نیز با خرید یک هزار و ۷۰۰ تن نمک و دپوی نزدیک به چهار هزار تن ماسه در راهدار خانه‌ها انجام شده است.

او افزود: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیر‌ها از ظرفیت این نهاد‌ها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

دلخواه مطرح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفر‌های زمستانی با شماره‌گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.