مخبر گفت: کارخانه کربن تهران قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن پالایشگاه‌ها به کربن صنعتی و خوراکی را دارد.

تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن پالایشگاه‌ها به کربن صنعتی و خوراکیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در آیین بهره برداری از کارخانه کربن تهران در جمع خبرنگاران گفت: کارخانه کربن تهران قابلیت تبدیل سالانه ۴۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن پالایشگاه تهران به کربن صنعتی و خوراکی و تبدیل آن به اولین پالایشگاه سبز کشور را دارد.

وی افزود: بهره برداری از این کارخانه می‌تواند در کاهش آلاینده‌های هوای شهر تهران موثر باشد، البته در وضعیت فعلی حجم آن محسوس نیست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه بنیاد برکت در این طرح ۲۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: در مدت ۳ سال گذشته در این کارخانه کارآفرینی صورت گرفت و ۱۵۰ شغل نیز ایجاد شد.

مخبر تصریح کرد: بعضی از مشکلات و بروکراسی‌های اداری برای کارآفرینان ایجاد ناامیدی می‌کند که در این خصوص هم باید اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: تولید دی‌اکسیدکربن پاک برای مصارف خوراکی، دارویی، صنعتی و پزشکی کار پیچیده‌ای است که ۴۰ درصد آن در داخل تولید می‌شود و ۶۰ درصد دیگر وارداتی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه با این اقدام نزدیک به ۱۸ هزار تن در مصرف سوخت گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود، گفت: این اقدام معادل کاشت ۲۰۰ هکتار درخت در تهران است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: ۲ سال است که در تلاش هستیم در بحث اشتغال از بنگاه‌های کوچک، متوسط و زودبازده استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ظرف یک سال گذشته ۲۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی را با ۴۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۶۰ هزار اشتغال ایجاد کردیم و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند تا از ظرفیت‌های معطل شده در کشور استفاده کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم در مدت سه سال بخش اعظمی از بیکاری را در کشور حل کنیم و باید مردم را به کار گیریم.

مخبر تصریح کرد: امیدواریم همه کمک کنند که از پیچ جنگ اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.

وی افزود: تنها دستگاهی هستیم که از ۳ سال گذشته شروع کردیم و یک هزار هکتار از اراضی تهران که ۷۰۰ هکتار در ملارد، ۵۰۰ هکتار در مسعودیه و ۲۰۰ هکتار در ده‌سید بوده است را درختکاری کردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت:‌ مکان‌های درختکاری شده شن خیز بودند که بخشی از آلودگی تهران به آن مربوط می‌شود.

مخبر تصریح کرد: یک هزار هکتار در استان خراسان جنوبی و حدود ۳ هزار هکتار در سیستان و بلوچستان جنگل کاری شده است.

وی افزود: ما پیوست زیست محیطی و درختکاری هر پروژه‌ای را که در اقصی نقاط کشور اجرا می‌کنیم را نیز انجام می‌دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: ۴۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار شهرک دارویی را نیز درختکاری کردیم.

مخبر تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ باغی در کشور از بین برود و باغ‌هایی در تهران داریم که در آن‌ها ساخت و سازی نداشتیم و از این باغ‌ها حفاظت می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار