عضو شورای شهر گفت: پورسیدآقایی با اجرای این طرح‌ها استفاده از خودروی شخصی را به شکل هوشمندی هزینه زا کرد.

پورسید آقایی از مدیران خوش نام در عرصه ریلی بودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین عضو شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد، گفت: پورسیدآقایی از مدیران خوش نام کشور در عرصه ریلی بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حوزه حمل و نقل و ترافیک از مهمترین حوزه‌های مأموریتی شهر تهران است، گفت: ترافیک و آلودگی اصلی‌ترین مسئله شهروندان تهرانی است.

او با اشاره به اینکه در دوره قبلی مدیریت شهری ساخت معابر بزرگراهی و تونل‌ها اولویت‌دارترین حوزه مأموریتی شهرداری تهران بود، گفت: این هدف گذاری نادرست در افزایش استفاده از خودرو‌های شخصی و افزایش ترافیک و آلودگی هوا انجام می‌گیرد به طوری که در پایان دوره قبل تهران علی رغم داشتن معابر بزرگراهی طویل عملا به شهری زیست ناپذیر تبدیل شده بود.

آروین خاطرنشان کرد: این موارد را باید کنار فروش بی حساب و کتاب شهر و هدر رفت شدید منابع در پیشبرد چنین پروژه‌های غیرضروری بگذاریم که خود وجهی دیگر از مصیبتی است که در ۱۲ سال حاکمیت طولانی در تهران رفته است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در همین اولین روز‌هایی که محسن پورسیدآقایی در جایگاه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار گرفت با اجرای مصرانه طرح ترافیک جدید ۳۸ سال رانت جویی عده‌ای محدود از گروه‌های ذی نفوذ و قدرتمند پایان داد و یک سال بعد با ارتقای آن به طرح کاهش آلودگی هوا به تغییر طرح موسوم به زوج یا فرد دست زد.

او با بیان اینکه پورسیدآقایی با اجرای این طرح‌ها استفاده از خودروی شخصی را به شکل هوشمندی هزینه زا کرد، گفت: در عین حال تمام دانش و توان خود را برای گسترش حمل و نقل عمومی در تهران به کار گرفت.

آروین خاطرنشان کرد: علی رغم همه کارشکنی‌ها پورسیدآقایی برای پیشبرد این تحولات مهم در حوزه حمل و نقل تهران هزینه‌های بسیاری پرداخت و در برابر زیاده خواهی ناموجه ارگان‌های قدرتمند ایستادگی کرد و همه تخریب‌ها را به جان خرید تا تحولی در شهر ایجاد کند، اما بالاخره این نماد قاطعیت در تحول استعفا داد و خستگی مفرط را علت استعفای خود مطرح کرد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته به شدت به این فکر می‌کردم که چگونه یک مدیر پاکدست، توانمند و مقاوم در برابر تخریب گروه‌های خواهان رانت در نهایت استعفا می‌دهد.

او بیان کرد: واقعیت این است که این شرایط مختص امروز شهرداری تهران است، شرایطی که در آن کار‌ها پیش نمی‌رود و پیشبرد اصلاح و تحول در آن با موانعی جدی مواجه شده است.

آروین با این اینکه ۱.۵ سالم از عمر این دوره مدیریت شهری باقی مانده است، گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک به عنوان اولویت دارترین حوزه مأموریتی شهرداری با سرپرست اداره می‌شود همچنان که معاونت منابع انسانی هم با سرپرست اداره می‌شود و لایحه اصلاح ساختار در بی تصمیمی مشابهی میان زمین و هوا معلق مانده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: حال پس از دو و نیم سال من هم در شرایط مشابهی هستیم، در شرایطی که کار‌ها پیش نمی‌رود و جایگاه انتخابی و نظارتی عضویت در شورای شهر در پیشبرد تحول و اصلاح، کم توان‌تر و کم ثمرتر شده است. آیا در چنین شرایطی استعفا تنها راه است؟

او در پایان خاطرنشان کرد: استعفا تنها راه پیش رو نیست و دست کم برای جایگاه انتخابی و نمایندگی ماندن در درون و سخن گفتن از موانع راه جایگزین استعفا است و در شرایطی که کار‌ها پیش نمی‌رود و تلاش‌ها بی ثمر شده و آدم‌ها به شکل مفرطی خسته می‌شوند بهترین راه سخن گفتن صریح از موانع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار