معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری ۱۵۸ هزار میلیارد ریالی در حوزه حوزه بندری / بازنگری دستورالعمل مجوز فعالیت در بنادر

حسن‌زاده گفت: در سال گذشته ۱۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر و دریا جذب شده است.

سرمایه‌گذاری ۱۵۸ هزار میلیارد ریالی در حوزه حوزه بندری / بازنگری دستورالعمل مجوز فعالیت در بنادربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن‌زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل در حوزه سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که بیش از گذشته همواره مورد توجه حوزه بندری و دریانوردی بوده  است، گفت:  تدوین چک لیست‌ها، ممیزی‌ها در حوزه‌های مختلف و تعرفه‌ای در بنادر انجام می‌شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تقویت جایگاه امور بندری در سطح کشور توسط سازمان بنادر از مهمترین اقدامات در این حوزه به شمار می‌رود و سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیتی در امور دریایی و بندری اقدامات لازم را به حد تقویت و توسعه این حوزه در دستور کار خود قرار داده است.

حسن‌زاده به تقویت نظارت‌های ادواری و تقویت نظارت و انجام ممیزی‌های ادواری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری است اشاره کرد و گفت: از سال گذشته یکی از مهمترین اقداماتی که این حوزه در دستور کار خود قرار داده است نظارت بر ممیزی‌ها بوده است.


بیشتر بخوانید: خرید هواپیما همچنان ادامه دارد/ مشکل سوخت رسانی به هواپیما‌ها برطرف نشده است


جان باختن یک از کارکنان سازمان بنادر در حادثه بندر شهید رجایی 

او به حادثه‌ای که در چند ماه گذشته در محوطه بندر شهید رجایی هم رخ داد اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وقوع این حادثه یکی از کارکنان سازمان بنادر جان خود را از دست داد بنابراین ایمنی در تمامی محوطه‌های بنادر کشور یکی از اولویت‌های ما است که باید برای تقویت آن اقدامات لازم را انجام دهیم به همین دلیل چند دستورالعمل جهت افزایش ایمنی تهیه و در دستور کار ما قرار گرفته است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: دستورالعمل‌های ما در این بخش با هماهنگی نهاد‌های ذیربط انجام می‌شود و برای هر تجهیزی در این بخش علاوه بر آن که گواهینامه‌های ایمنی تهیه می‌شود بر اجرای آن هم نظارت‌های ما افزایش می‌یابد.

حسن‌زاده به فرایند‌های جایگزینی ثبت تعداد محدودی از قرارداد‌ها هم اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی از قرارداد‌ها به مرحله ثبت برسد بنابراین دستورالعمل‌های صدور مجوز فعالیت‌ها در بنادر توسط وزیر اقتصاد بازنگری خواهد شد.

او یادآور شد: مجوز‌های این شرکت‌ها دارای اعتبار ۵ ساله است و می‌توانند از طریق این مجوز فعالیت‌های خود را انجام دهند.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: عمده فعالیت‌های تجاری در مناطق ویژه مناطق انجام می‌شود و ۹۰  درصد از این فعالیت‌ها از طریق دستورالعمل‌های جذب سرمایه‌گذاری انجام می‌شود از سوی دیگر می‌توانیم ترافیک‌هایی که در بنادر کشور ایجاد شده است را در داخل بندر مدیریت و تهیه کنیم.

حسن‌زاده تأکید کرد: موضوع اتخاذ رویکرد لجستیک در بنادر هم یکی دیگر از اقداماتی است که از سال گذشته انجام داده‌ایم و تقویت فعالیت‌های جابه‌جایی کانتینر‌ها از طریق کاپوتاژ هم در بنادر امام خمینی اجرایی شده و ما با استفاده از زیرساخت‌ها و شناور‌های مختلف توانسته‌ایم کالا‌های بسیاری را در بنادر مختلف توزیع کنیم.

او به شناسایی اپراتور‌ها و فراخوان شناسایی توسط شناور‌ها هم اشاره کرد و گفت: بسیاری از شرکت‌ها دغدغه جابه‌جایی کالا را در بنادر شمالی و جنوبی داشتند که سعی کرده‌ایم با کاهش هزینه‌های تعیین شده بتوانیم تفکیک کالا را در بنادر شمالی و جنوبی انجام دهیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی به تقویت و توسعه بنادر کوچک هم اشاره کرد و گفت: جهت جابه‌جایی کالا در بنادر شمالی و جنوبی تعرفه‌های ترجیحی را انجام داده‌ایم و حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از آن‌ها را هم تهیه کرده‌ایم.

حسن‌زاده اظهار کرد: جهت‌گیری بعدی سازمان بنادر در طی یکسال گذشته اتخاذ رویکرد لجستیکی در توزیع کالا و جابه‌جایی کالا بین بنادر و کم شناور از طریق کاپوتاژ کامل از بندر امام خمینی به بندر چابهار منتقل شد.

او به شناسایی اپراتوری و سرمایه‌گذاران هم از طریق فراخوان اشاره کرد و گفت: واگذاری بنادر کوچک را سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار خود قرار داده است و با عضویت در اتحادیه بین‌المللی بنادر توانسته‌ایم علاوه بر افزایش ظرفیت‌ها به ۷ کشور دیگر هم در این بخش سرویس دهیم.

گفتنی است سازمان بنادر طبق آماری که ارائه داده است اعلام کرده که در سال گذشته بیش از ۱۵۸ هزار میلیارد در قالب ۳۳۰ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در این حوزه متنعقد شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار