مربی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ گفت: به طور حتم در سال المپیک باید مسئولان حمایت‌های بیشتر و پُر رنگ تری را از ورزشکاران المپیکی داشته باشند.

محمد اصلانی در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: امسال، سال المپیک است و باید مسئولان و متولیان ورزش کشور شرایط لازم را برای کسب مدال در این میدان بزرگ فراهم کنند و به طور حتم اگر حمایت‌های لازم صورت گیرد می‌توانیم در این میدان بزرگ مدال‌های خوبی را کسب کنیم.

قهرمانی سابق آسیا تصریح کرد: در المپیک چشم امید مردم به رشته‌های مدال آوری، چون کشتی است، در نتیجه باید از هر نظر شرایط برای کشتی گیران فراهم باشد که آن‌ها با آرامش بتوانند به آمادگی مطلوب فنی، جسمی و روحی و روانی برسند تا در نهایت برای کشور عزیزمان افتخار آفرینی کنند.


بیشتر بخوانید: اعلام برنامه رقابت‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان


اصلانی درباره رقابت‌های لیگ کشتی باشگاه‌های کشور نیز گفت: قطع به یقین مسابقات لیگ از نظر مالی برای کشتی و کشتی گیر خیلی مهم است، اما از نظر فنی اینکه برخی استعداد‌ها شناسایی می‌شوند و برای کشتی گیران جوان انگیزه ایجاد می‌شود مفید است، ولی از نظر اینکه کمکی به تیم ملی شود خروجی چندانی ندارد.

نفر چهارم رقابت‌های جهانی سال ۲۰۰۳ افزود: امیدوارم مسئولان سازمان لیگ با بررسی نقاط ضعف رقابت‌های لیگ امسال شرایط را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات در سال‌های آتی فراهم آورند.

وی درباره نقش مربیان سازنده کشتی اظهار کرد: شک نداشته باشید بها دادن به مربیان سازنده کمک بسیار بزرگی به تیم‌های ملی و آینده ورزشی اول کشور خواهد کرد، اما نباید از این نکته غافل شویم همانطور که ما باید برای پرورش کشتی گیران برنامه ریزی مشخص و مدونی داشته باشیم، برای رشد مربیان بروز نیز باید تلاش‌های موثر و چشم گیری صورت گیرد چرا که یک مربی با دانش می‌تواند کشتی گیر خوب و آینده دار را تربیت کند.

اصلانی به اشاره به نگاه مثبت محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد به مربیان سازنده گفت: خوشبختانه محسن کاوه به مربیان سازنده بها می‌دهد و مطمئن باشید همین توجه‌ها باعث ایجاد انگیزه در میان مربیانی که در باشگاه‌ها زحمت می‌کشند می‌شود و آن‌ها با انرژی بیشتری کار سازندگی انجام خواهند داد.


بیشتر بخوانید: جای خالی ایران در رقابت‌های کشتی قهرمانی آسیا/ آیا کشتی پایه مهم است؟


انتهای پیام/

صحبت‌های مربی سابق تیم ملی درباره وضعیت کشتی آزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار