وزیر خارجه چین خواستار همکاری با اتحادیه اروپا برای انعقاد توافق تجارت آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر خارجه چین از اتحادیه اروپا خواست تا همکاری در خصوص توافق تجارت آزاد با پکن را آغاز کند.

وزیر خارجه چین روز دوشنبه در مراسم مرکز سیاست اروپایی در بروکسل گفت تجارت چندجانبه و آزاد برای صلح و توسعه جهانی مهم است.

وزارت خارجه چین همچنین روز سه شنبه اعلام کرد: چین و اتحادیه اروپا باید در زمینه تجارت آزاد با هم شریک باشند. سوای توافقات سرمایه گذاری مهم، ما باید بر آغاز زودهنگام مذاکرات در خصوص دستیابی به توافق تجارت آزاد یا دست کم بر روی راه اندازی مطالعاتی در خصوص امکان پذیری آن کار کنیم.

وانگ یی با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری میان چین و اتحادیه اروپا گفت شرکت‌های اروپایی بیشتری خواهان سرمایه گذاری در این کشور هستند. وزیر خارجه چین با تاکید بر اهمیت تجارت آزاد و چندجانبه با اتحادیه اروپا گفت تجارت چندجانبه باید بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی صورت گیرد.

چین مدت‌ها درگیر تنش تجاری با آمریکا بود و اخیرا اعلام شد توافقات اولیه‌ای بر سر موضوع تعرفه‌های تجاری میان دو کشور صورت گرفته است. جنگ تجاری میان چین و آمریکا از حدود یک سال و نیم پیش، با اعتراض دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کسری تجاری۴۳۰ میلیارد دلاری آمریکا در قبال واردات کالا‌های چینی آغاز شد. هفته گذشته منابع آگاه از توافق دو کشور چین و آمریکا بر سر کاهش برخی تعرفه‌های گمرکی و تعویق در افزایش برخی حقوق گمرکی خبر دادند. دولت چین پذیرفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۵۰ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از آمریکا وارد کند.

وزارت دارایی چین نیز اعلام کرد زمان و مکان امضای توافق تجاری با آمریکا به زودی اعلام می‌شود. معاون وزیر بازرگانی چین هم گفت چین و آمریکا بر روی متن اولین قدم از توافق تجاری توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار