در یک کارگاه آموزشی در سایت الگوی کشت کلزا در روستای شهاب الدین نکاء، کشاورزان با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی با کارکرد‌های پهپاد‌های کشاورز آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ،گفت:کشاورزان در بخش کشاورزی با استفاده از پهپاد‌ها موفق ترند هستند، استفاده از  این روش در کنترل و مبارزه با آفات بیماری‌ها و علف‌های هرز در زمین های کشاورزی و باغات استان اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

علی طاهـری امیری معاون هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران  نیز،گفت:در این سایت سعی می‌شود به کارشناسان و مربیان پهنه و کشاورزان مراحل کاشت داشت و برداشت با پهباد‌های کشاورز آموزش داده شود.

مجید بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز،گفت: این اقدام بسیار مهمی که در زمینه مدیریت هوشمند انجام میشه، امیدواریم بتوانیم از مشکلات کشاورزی  بکاهیم.

شریفیان مجری طرح پهباد‌های کشاورز نیز، گفت:پهباد‌ها به عنوان یک تکنولوژی نوظهور در حال ارائه خدمات متنوعی هستند.
 
او افزود:ما  پارسال به کمک ارگان‌های دولتی و مرکز ساماندهی پهپاد‌های غیرنظامی این تکنولوژی را وارد وارد ایران کردیم و در حال حاضر در اقصی نقاط ایران این پروژه‌ها در حال انجام است.
 
مزایای پهباد‌های کشاورز را می‌توان به سرعت عملیات بالا صرفه جویی در مصرف آب و نیز کاهش ۱۰۰ درصدی له شدن محصولات کشاورزی برشمرد.
 
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.