مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عملیات اجرایی پنج طرح آبخیزداری در شهرستان پلدختر با بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: عملیات اجرایی پنج طرح آبخیزداری در شهرستان پلدختر با بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

شیرزاد نجفی اظهار داشت: حوزه آبخیز هفت چشمه پلدختر با اعتبار ۲ میلیارد تومان شامل عملیات سنگی ملاتی با حجم آبگیری ۲۳۰ هزار مترمکعب و عملیات گابیونی با حجم رسوبگیری ۴۱ هزار مترمکعب، پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد.

او اعتبار حوزه آبخیز ولیعصر پلدختر را ۲ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این طرح شامل یک بند خاکی با حجم خاکریزی ۴۳ هزار مترمکعب، بندسنگی ملاتی در بالادست مسکن مهر این شهرستان با هدف کنترل رواناب‌های ورودی با حجم سه هزار و ۲۰۰ مترمکعب، عملیات سنگی ملاتی و حجم کنترل سیلاب به میزان ۳۱ هزار و ۳۰۰ مترمکعب می‌باشد.

نجفی اظهار داشت: در حوزه آبخیز ولیعصر ۲۰۰ هکتار عملیات نهال‌کاری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان و ۲۰۰ هکتار عملیات بذرکاری با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

او  افزود: اعتبار حوزه آبخیز خوشاب یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد و در این حوزه، ۹۰۰ میلیون تومان عملیات سنگی ملاتی و خشکه چین با حجم آبگیری ۲۱ هزار مترمکعب و کنترل رسوب با حجم ۱۱ هزار مترمکعب انجام گرفته است.

او اضافه کرد: در حوزه خوشاب نهال‌کاری درسطح ۱۰۰ هکتار و بذرکاری در سطح ۲۰۰ هکتار نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در حال اجرا می‌باشد.

نجفی همچنین به حوزه آبخیز باغ‌جایدر با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: حوزه آبخیز دمرود با اعتبار ۲ میلیارد تومان شامل عملیات سنگی ملاتی و کنترل سیلاب به حجم ۵۱ هزار مترمکعب در بالادست شهر معمولان در حال احداث است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.