مدیر فرهنگ‌سرای المهدی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری ۳۰ برنامه ویژه خانواده‌ها با هدف توانمند سازی و آگاهی افزایی سبک زندگی همزمان با دی ماه سال جاری در این فرهنگسرا خبر داد.

محمدرضا گلسرخی، مدیر فرهنگ سرای المهدی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، در گفت گو با خبرنگاربه   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری برنامه‌های حوزه خانه وخانواده در فرهنگ‌سرای المهدی توانمندسازی و آگاهی افزایی افراد خانواده در سبک زندگی است.

او تصریح کرد: با توجه به فرمایش بزرگان و کارشناسان دین برای تحکیم بنیان خانواده این برنامه‌ها با محوریت آموزش خانواده بر مبنای سبک زندگی ایرانی- اسلامی برگزار می‌شود.

به گفته او، برگزاری هفتگی سلسله کارگاه‌های سلامت بانوی خانواده به منظور آگاه سازی و آشنایی با نحوه مبارزه با بیماری‌های شایع زنان و سلامت آن‌ها برای بانوان و دختران بالای ۱۶ سال یکی از این برنامه‌ها است.

گلسرخی، توسعه مشاغل خانگی و همچنین کسب و کار‌های کوچک برای بانوان در خانواده را یکی دیگر اهداف اجرای این برنامه‌ها دانست و گفت: برنامه «فرصت» به همین منظور و با محوریت هدفمندسازی آموزش‌های کارآفرینی و مشاغل خانگی و آموزش کسب و کا‌رهای خانگی ویژه بانوان در این فرهنگ‌سرا برگزار می‌شود.

او، یادآور شد: فرهنگ‌سرای المهدی افزون بر آموزش بانوان، برای کودکان و فرزندان خانواده نیز برنامه‌های ویژه‌ای از جمله سلسله کارگاه‌های حقوق متقابل والدین و فرزندان برای والدین و فرزندان را دارد که با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود.

گلسرخی، از برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی کودک وخانواده با موضوع هوش هیجانی، اعتماد به نفس، استعداد یابی و بازی درمانی در فرهنگ‌سرای المهدی خبر داد و افزود: ویژه برنامه پندانه‌های فرهنگی با نمایش فیلم‌های کوتاه همراه با ارائه نظرات کارشناسی و لیگ بازی‌های فکری همراه با جنگ شاد و مسابقات سرگرمی از جمله دیگر برنامه‌های این فرهنگ‌سراست که ویژه نوجوانان و جوانان خانواده برگزار می‌شود.

او، همچنین با اشاره به اکران موفق فیلم سینمائی «منطقه پرواز ممنوع» در فرهنگ‌سرای المهدی افزود: برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و خانواده‌های منطقه راوند هفته‌ای یک مرتبه فیلم‌های سینمایی متناسب در این فرهنگ‌سرا اکران می‌شود.

مدیر فرهنگ‌سرای المهدی کاشان استفاده از ظرفیت‌های مردمی و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی معتمدین منطقه راوند برای اجرای برنامه‌ها را از جمله اهداف این فرهنگ‌سرا دانست و گفت: امیدواریم با همکاری و همیاری مردم و معتمدین منطقه بتوانیم خدمات شایسته تری را ارائه دهیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: خانواده ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.