نهاوندیان گفت: اتاق بازرگانی نماد حضور اجتماعی فعالان اقتصادی است.

اتاق بازرگانی؛ نماد حضور اجتماعی فعالان اقتصادی استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری در مراسم نکواشت مهندس محسن خلیلی عراقی اظهار کرد: اتاق بازرگانی، نماد حضور اجتماعی فعالان اقتصادی است، این در حالی است که این خدمات گسترده هم از اتاق انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه امر تجلیل، یک امر واجب اجتماعی است تصریح کرد: این مراسم‌ها جای تقدیر و تشکر دارد.


بیشتر بخوانید: اتاق تهران؛ نگاه پیشگیرانه نسبت به فساد دارد


نهاوندی تصریح کرد: وظیفه تکریم اقتضا می‌کند هر نسلی به نسل بعدی الگو معرفی کند، اما آیا الگوی موفقیت آن است که پولدار و قدرتمند به هر قیمتی شویم؟ آیا الگوی موفقیت توجه اجتماعی و رأی به هر ترتیبی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: چگونه می‌شود هم در سطح خرد موفق بود و هم در سطح کلان مسئولیت اجتماعی را ایفا کرد. در جمع بین چیز‌هایی که با هم تناقض دارند این نادر است و بنابر این باید گشت تا کسانی که این روشنگری را برای نسل آینده دارند معرفی کرد.

نهاوندیان افزود: الان یک آقایی که به دنبال نفع شخصی است پشت قدرتمندترین میز جهان است و آثار این نفع شخصی دنیا را فرا گرفته است. کاهشی که در میزان حجم تجارت دنیا و سرمایه‌گذاری مستقیم بوجود آمد از نتایج سیاست‌های مالیاتی بوده که در ۲۰۱۷ تصمیم گرفته‌اند و خیلی از تحلیل گران می‌گویند حتی خیر جامعه امریکا در نظر نبوده و به نفع گروه‌های خاص بوده است. 

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: انگیزه شخصی اگر در صندلی و نهاد عمومی قرار گیرد خطرناک است اما اگر  نگاه عمومی و کلان نگر اگر در نهاد خصوصی قرار گیرد آیا تعارض دارد؟ آیا ما باید با پیش‌فرض‌های ثابت نشده حتما ما را به نتایج بسیار غلط می‌رساند. 

نهاوندیان تصریح کرد: ما اگر در جامعه به دنبال عدلت و رفاه عمومی هستیم این کار با بیشتر شدن افرادی صورت می‌گیرد که هم دنبال بهره‌وری باشند و هم دنبال عدالت و از این زاویه است که مجلس خلیلی عراقی یک مجلس با اثر واقعی است. 

انتهای پبام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار