رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو و مالخر اموال سرقتی پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای لوازم خودرو اظهار کرد: یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران از سرقت گوشی‌‌های تلفن همراه خود خبر داد.

به گفته این شهروند، ششم خرداد ماه امسال، خودروی پژو ۲۰۶ خود را در خیابان شمشاد پارک کرده بودم، اما پس از مراجعه مشاهده کردم که ۲ دستگاه گوشی همراهم که داخل خودرو بود به سرقت رفته است.

سرهنگ نثاری گفت: پرونده پس از ثبت شکایت اولیه برای رسیدگی تخصصی و شناسایی سارق یا سارقان در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت، متوجه شدند که سرقت گوشی‌ها توسط ۲ سارق انجام شده است که موفق به شناسایی یکی از سارقان لوازم خودرو به نام عماد ۴۷ ساله شدند، همچنین در پایش‌های اطلاعاتی متوجه سابقه دار بودن وی شدند که پیش‌تر تحت همین عناوین مجرمانه دستگیر شده بود.

نثاری با بیان اینکه مخفیگاه عماد در شرق تهران شناسایی شد، گفت: با دستور قضائی کارآگاهان موفق شدند عماد را در بیست و ششم آبان ماه در مخفیگاهش دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه چهارم منتقل کنند.

وی افزود: متهم در بدو ورود به پایگاه چهارم در بازجویی‌ها منکر هرگونه نقش در سرقت لوازم داخل خودرو شد، اما در ادامه تحقیقات پلیسی، گفت:با یکی از دوستانم به نام یوسف ۲۵ ساله که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد لوازم داخل خودروها را از جمله تلفن همراه سرقت می‌کردیم و به فردی به نام رضا ۴۱ ساله که فروشگاه تعمیر و فروش گوشی دارد می‌فروختیم و پول حاصل از فروش اموال سرقتی را صرف خرید هزینه موادمخدر می‌کردیم تا اینکه یوسف دستگیر و روانه زندان شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت:در ادامه تحقیقات پلیس، مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شد که وی در بازجویی‌ها خود اعتراف کرد و گفت: مدتی است که گوشی‌های سرقتی را از متهمان با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی می‌خرد.

وی با اشاره به اینکه برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده یوسف نیز از زندان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی انتقال یافت، گفت: متهم در ادامه بازجویی گفت: در روز حادثه به همراه عماد در خیابان‌ها به دنبال سوژه مناسب می‌گشتیم که متوجه شدیم فردی خودروی ۲۰۶ خود را در خیابان پارک کرد و رفت. به سرعت به بررسی اطراف پرداختیم و با توجه به مناسب دیدن شرایط به خودرو نزدیک شدیم و دو دستگاه تلفن همراه که در داخل خودرو بود را سرقت کردیم.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهمان به ۳۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی ۱۵۰ میلیون تومان برآورد کرده اند.

وی در پایان گفت: متهمان با دستور بازپرس شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۱۵ تهران در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، سرقت خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۸
چرا دست این سارقین سابقه دار قطع نمیشه
آخرین اخبار