حسن نیا تصریح کرد: امسال آسفالت و ساخت راههای روستایی بر عهده سازمان راهداری و حملونقل جادهای قرار گرفته و اعتباری بالغ بر ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
او افزود: بخشی از این اعتبارات برای ساخت راههای روستایی از طریق اسناد خزانه تأمین میشود و باتوجه به آنکه در طول ۲۰ سال گذشته معضلاتی در حوزه راههای روستایی نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته بود، بنابراین احداث راههای روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اینکه مناقصه ساخت دوربینهای جادهای برگزار نشد، گفت: این مناقصه باید در راستای فرآیندهای قانونی انجام میشد و باتوجه به آنکه به حد نصاب نرسید، بنابراین ارزیابیهایی در انتخاب پیمانکار صورت گرفت و به زودی مناقصه درباره دوربینهای جادهای مجددا برگزار میشود.
حسننیا با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کیلومتر از راهها بر اثر سیل در استانهای لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران و کرمانشاه در حال ساخت است، گفت: دولت برای تکمیل آن ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده و تا پایان سال نسبت به اجرای کل آسفالت این بخش اقدام خواهیم کرد.
او یادآور شد: ۲۴ کیلومتر از مسیر پل دختر به دلیل نزدیکی به رودخانه باقی مانده که ساخت و اجرای آن را هم در دستور کار قرار دادهایم.
مدیرعامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اینکه احداث راههای روستایی تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت، گفت: در حال اجرای یکی از پلهای مهم در مناطق سیلزده هستیم و ما تمام تلاش خود را برای اینکه معماری این پل تغییری نکند به کار گرفتهایم.
او افزود: بخشی از این اعتبارات برای ساخت راههای روستایی از طریق اسناد خزانه تأمین میشود و باتوجه به آنکه در طول ۲۰ سال گذشته معضلاتی در حوزه راههای روستایی نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته بود، بنابراین احداث راههای روستایی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اینکه مناقصه ساخت دوربینهای جادهای برگزار نشد، گفت: این مناقصه باید در راستای فرآیندهای قانونی انجام میشد و باتوجه به آنکه به حد نصاب نرسید، بنابراین ارزیابیهایی در انتخاب پیمانکار صورت گرفت و به زودی مناقصه درباره دوربینهای جادهای مجددا برگزار میشود.
حسننیا با اشاره به اینکه ۱۴ هزار کیلومتر از راهها بر اثر سیل در استانهای لرستان، خوزستان، گلستان، مازندران و کرمانشاه در حال ساخت است، گفت: دولت برای تکمیل آن ۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده و تا پایان سال نسبت به اجرای کل آسفالت این بخش اقدام خواهیم کرد.
او یادآور شد: ۲۴ کیلومتر از مسیر پل دختر به دلیل نزدیکی به رودخانه باقی مانده که ساخت و اجرای آن را هم در دستور کار قرار دادهایم.
مدیرعامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اینکه احداث راههای روستایی تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت، گفت: در حال اجرای یکی از پلهای مهم در مناطق سیلزده هستیم و ما تمام تلاش خود را برای اینکه معماری این پل تغییری نکند به کار گرفتهایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درمورد راههای روستایی بیان کرد: از تیرماه امسال طبق مصوبه شورای اداری ساخت راه روستایی در حوزه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای قرار گرفت که ۳۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای راههای روستای هزینه میکنیم.
حسننیا ادامه داد: برنامهریزی کردهایم روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی تا ۶ ماه آینده آسفالت کنیم.
وی درباره برگزاری مناقصه ۲ هزار دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی گفت: مناقصه برگزار شد، اما شرکتها به حد نصاب لازم نرسیدند و امروز تلاش میکنیم از بین شرکتهای دارای تجهیزات مناسب پیمانکار را انتخاب کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بهسازی جادههایی که در سیل اخیر آسیب دیدند گفت: ۱۴ هزار کیلومتر از راههای کشور در استانهای لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام، مازندران و کرمانشاه آسیب دیدند که در این باره دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی تخصیص داد و تا پیش از نوروز تلاش میکنیم بهسازی اغلب این جادهها انجام شود.
حسننیا گفت: ۴۰۰ متر پل خرپا و هزار دستگاه پل کوچک در جادههای آسیب دیده نصب شد.
وی با بیان اینکه ۳۵ هزار میلیارد تومان بار در کشور جابجا میشود گفت: افرادی که بتوانند با تشکیل شرکتهای توانمند و ابزار الزامآور از این سبد سهم بیشتری دریافت کنند موفقتر خواهند بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سهمیه سوخت وانتبارها گفت: پیش از افزایش قیمت بنزین سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بخشنامهای صادر کرد که وانت بارهایی که در جادهها کالا جابجا میکنند باید بارنامه بگیرند.
او ادامه داد: اگر وانتباری بارنامه در جاده نگیرد باید توسط پلیس متوقف شود و اگر بارنامه دریافت کند رقمی بیشتر از سهمیه خودش دریافت میکند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در باره جزئیات تخصیص گازوئیل براساس پیمایش به کامیونها و اتصال نرخ سوخت آزاد گازوئیل به کارت سوخت کامیونداران گفت: از اسفند ۹۳ و با بخشنامه دولت سیستم اختصاص گازوئیل براساس پیمایش به کامیونداران مصوب شد.
او با بیان اینکه در این سیستم تردد یکسری خالی هم محاسبه میشود یعنی ماشینی که با بار حرکت میکند بر مبنای جدولی سهمیه گازوئیل میگیرد افزود: همچنین ۹۰ درصد میزان حرکت آن کامیون برمبنای بار تکمیل در تردد یکسرخالی سهمیه میگیرد.
حسننیا افزود: اتصال سوخت آزاد به کارت سوخت کامیونداران هنوز انجام نشده است، اما پیگیر آن هستیم.
انتهای پیام/