سفیر ژاپن در تهران گفت:با حفظ روابط دوجانبه ایران و ژاپن مسیر توسعه مناسبات را طی خواهیم کرد.

تهران_ توکیو با وجود فشار تحریم‌ها مسیر توسعه مناسبات را طی می کنندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  میتسوگو سایتو سفیر ژاپن در نشستی که به مناسبت نودمین سال روابط تهران_توکیو، در دانشگاه مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد گفت:گسترش روابط ایران و ژاپن از اهمیت زیادی برخوردار است. امسال نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک تهران و توکیو است.
او افزود: در ۴٠ ساله گذشته برای اولین بار شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران سفر کردند و در جریان این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هم دیدار کردند.

سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: سفر نخست وزیر ژاپن در راستای برقراری ارتباط بیشتر با ایران انجام شده است همچنین سفر آقای روحانی به توکیو هم در حال هماهنگی است که جمعه انجام خواهد شد و انتظار می‌رود این رایزنی‌ها منجر به توسعه روابط دو کشور شود.

سایتو تصریح کرد: به علت شرایط دشوار در اطراف ایران، در برقراری روابط مشکل داریم، اما با این حال شرکت‌های ژاپنی به آینده ایران ایمان دارند و همکاری خود را ادامه می‌دهند.

او افزود: با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد، ما پروژه‌هایی در زمینه محیط زیست و مراقبت‌های پزشکی عملیاتی شده است.

سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه جاده روابط تهران و توکیو هموار نیست، اما برای هموار کردن آن تلاش می‌کنیم، تاکید کرد: مردم ژاپن راه خود را برای مناسبات بیشتر پیدا خواهند کرد.

سایتو در پایان گفت: با حفظ روابط با ایران و ژاپن بر مشکلات فائق خواهیم آمد و امیدوارم این نشست مثمر ثمر واقع شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار